شهرداری رفسنجان سهم خود را به اداره کتابخانه‌ها پرداخت کند

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: بهتر است شهرداری در پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها اقدام کند.  حسین رضایی امروز (دوم مرداد ماه) در اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان رفسنجان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه و علاقه‌مند کردن مردم به خواندن، امری مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی […]



نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: بهتر است شهرداری در پرداخت سهم نیم درصدی خود به کتابخانه‌ها اقدام کند. 

حسین رضایی امروز (دوم مرداد ماه) در اولین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان رفسنجان در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ترویج کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه و علاقه‌مند کردن مردم به خواندن، امری مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است و ما باید داشته‌های‌مان را بجا خرج کنیم.

وی ادامه داد: با یک هم‌افزایی و تعامل سازنده بین کتابخانه‌ها می‌شود اقدامات مفیدی در راستای گسترش کتابخوانی و ترویج مطالعه انجام داد. کمک به تقویت مراکز فرهنگی از رسالت‌های شهرداری رفسنجان است.

سیدحسین رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: جذب این نیم درصد سهم کتابخانه‌های رفسنجان از شهرداری می‌تواند به ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی شهرستان از جمله برگزاری مسابقات فرهنگی، خرید کتاب و دیگر برنامه‌ها کمک کند.

وی گفت: سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری رفسنجان بود و امسال افزایش یافته است و سهمی هم در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد. بنابراین نهاد کتابخانه‌های عمومی رفسنجان طبق قانون کشوری مبنی بر تخصیص سهم نیم درصد از درآمد شهرداری به کتابخانه‌ها، ابلاغیه این قانون را به صحن شورای اسلامی ارسال کنند تا تدابیر لازم اندیشیده شود.

رحیمی افزود: در رفسنجان بیش از ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز در حال تحصیلند که در ایام تابستان نیازمند برنامه‌های فرهنگی هستند و با تخصیص بودجه بهتر می‌توان برنامه‌های فرهنگی را اجرا کرد.

انتهای پیام


شهرداری رفسنجان سهم خود را به اداره کتابخانه‌ها پرداخت کند

منبع: ایـسنا
? شهرداری رفسنجان سهم خود را به اداره کتابخانه‌ها پرداخت کند