شهدای گمنام دانشگاه آزاد مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر کرمان قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد است و به امام‌زاده حسین جوپار ختم می‌شود. حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اجتماعی «نذیر کرمان» در خصوص  پشتیبانی و حمایت سازمان اوقاف از اقدامات مردمی و موکب‌هایی که در ایام پیاه‌روی […]



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر کرمان قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد است و به امام‌زاده حسین جوپار ختم می‌شود.

حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اجتماعی «نذیر کرمان» در خصوص  پشتیبانی و حمایت سازمان اوقاف از اقدامات مردمی و موکب‌هایی که در ایام پیاه‌روی اربعین برپا می‌شود، گفت: سازمان اوقاف همراه همه ادارات در سطح کشور در اربعین به‌صورت جدی ورود پیدا کرده‌ و در دو بخش خدماتش را ارائه می‌دهد.

 
وی ادامه داد: بخشی از خدمات مربوط به زیارت اربعین و پذیرایی از زائرانی است که به کربلا مشرف می‌شوند که این پذیرایی در خاک کشور عراق و در شهرهای زیارتی از شهر نجف تا کربلای معلی و طریق پیاده‌روی انجام می‌شود.
 
جلالی با تاکید بر این‌که همچنین در خاک ایران نیز سازمان اوقاف با برپایی موکب‌هایی از زائران پذیرایی می‌کند، توضیح داد: برخی موکب‌ها در کنار مرزها برپا شده و برخی دیگر نیز در کنار امام‌زادگانی است که در مسیر پیاده‌روی هستند برای مثال در شهرستان بم، انار، سیرجان که مسیر زائران ایرانی و کشورهای همسایه به سمت مرزها است توسط اداره اوقاف موکب‌هایی برپا و از زائران پذیرایی می‌کنند.
 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان  عنوان کرد: بخش دوم خدمات به زائران کریلا مربوط به پیاده‌روی جاماندگان اربعین است که به همراهی فرمانداران استان و همچنین استاندار در روز اربعین در تمام شهرها برپا می‌شود که مبدا یا مقصد یکی از بقاع متبرکه است.
 
وی به پیاده‌روی اربعین در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهر کرمان قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد است و به امام‌زاده حسین جوپار ختم می‌شود.
 
جلالی به موکب‌های مردمی اشاره و اظهار کرد:  یکی از مهم‌ترین موکب‌های شهر کرمان موکبی است که در شهر ماهان دایر شده است و در کنار آن نیز موکب‌هایی وجود دارد که در مسیر راه از جمله موکب‌های شهرهای بردسیر، باغین است که توسط خیران مدیریت می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان عنوان کرد: البته موکب‌های مردمی از حمایت طازمان اوقاف نیز بهره می‌گیرند و سعی کرده‌ایم تا  از محل منابع مختلف در امور خیریه و بقاع متبرکه و از درآمد فرهنگی مبلغی را به صورت اقلام به موکب‌ها کمک کنیم.
 
انتهای خبر/ پسند


شهدای گمنام دانشگاه آزاد مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین

منبع:آرمـان
? شهدای گمنام دانشگاه آزاد مبدأ پیاده‌روی جاماندگان اربعین