سهم کرمان از حقوق دولتی معادن افزایش یافت | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – پروین میرزاحسینی: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کرمان از افزایش حقوق دولتی معادن استان در سال‌جاری خبر داد و گفت:«در ۵ ماهۀ ابتدای امسال ۳۲۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در استان وصول شده که نسبت به سال قبل ۱۶۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است». مهدی حسینی‌نژاد صبح شنبه ۱۰ شهریورماه در شورای […]

نذیر کرمان – پروین میرزاحسینی: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کرمان از افزایش حقوق دولتی معادن استان در سال‌جاری خبر داد و گفت:«در ۵ ماهۀ ابتدای امسال ۳۲۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی در استان وصول شده که نسبت به سال قبل ۱۶۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است».

مهدی حسینی‌نژاد صبح شنبه ۱۰ شهریورماه در شورای معادن استان کرمان افزود:«در ستاد درآمد استان توافق کردیم که امور مالیاتی در ۶ ماهۀ ابتدای سال سختگیری نداشته باشد تا حقوق دولتی بیشتر پرداخت شود و بدهی حقوق دولتی مس و گل‌گهر نیز ظرف یک هفتۀ آینده پرداخت خواهد شد تا وصولی به ۶ هزار میلیارد تومان برسد».

وی خاطرنشان کرد:«بر اساس قانون بودجه،امسال ۱۳۰۸ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن قرار است به استان برگشت داده شود».

به گزارش نذیر کرمان،حسینی‌نژاد در ادامه با اشاره به انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان توضیح داد:«درصدد هستیم از محل انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ با کمک سیستم بانکی برای واحدهای کوچک و متوسط یا سایر پروژه‌ها انتفاع ببریم که در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت مس آماده شده است».

وی درخصوص اختصاص از محل یک درصد فروش معادن نیز یادآور شد:«در سال‌جاری ۵۷۱ میلیارد تومان برای کرمان در نظر گرفته شده که بر اساس شکایت‌هایی که دستگاه‌ها بر مبنای خسارات معادن مطرح می‌کنند،اختصاص می‌یابد».

مدیرکل صمت استان کرمان تاکید کرد:«دستگاه‌هایی که خسارت دیدند موارد خود را در شورای معادن مطرح کنند تا پیگیری شود».

 

حساب شرکت‌ها باید برای تامین مالی قابل استفاده باشد

استاندار کرمان نیز در این نشست بیان کرد:«بخشی از درآمد استان از محل تبصره ۱۴ حقوق دولتی معادن است که امسال به هفت درصد رسیده و به موازاتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند سهم استان برمی‌گردد».

محمدمهدی فداکار ادامه داد:«بهتر است وصول حقوق دولتی در شش‌ ماهۀ ابتدای سال انجام شود و سهم بیشتری بپردازیم تا دریافتی آن سال بیشتر باشد زیرا اگر به پایان سال موکول شود برگشت آن مشکل خواهد بود».

وی دربارۀ انتقال حساب شرکت‌ها به استان نیز گفت:«حساب شرکت‌ها در استان باید به‌گونه‌ای باشد که امکان استفاده از حساب برای تامین مالی وجود داشته باشد. مهم نیست حساب در چه شعبه‌ای باشد اما استان باید بتواند از قِبل اعتبار ناشی از آن حساب،برای تامین مالی شرکت‌های استان استفاده کند».

فداکار یادآور شد:«سال گذشته از اعتبارات مس برای کشاورزان خسارت‌دیده کمک گرفتیم و فولاد هم کمک کرد». /پ




سهم کرمان از حقوق دولتی معادن افزایش یافت

منبع:خبر کرمان
?سهم کرمان از حقوق دولتی معادن افزایش یافت :اخبار استان کرمان – اقتصادی