سنگ تمام آذربایجانی‌ها برای شهید جمهور

آئین بدرقه شهدای خدمت در میدان شهدای تبریز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ همزمان با آغاز آیین تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانشان در تبریز، پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و […]


آئین بدرقه شهدای خدمت در میدان شهدای تبریز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ همزمان با آغاز آیین تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانشان در تبریز، پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و سایر همراهان از میدان شهدای تبریز به‌سمت مصلی تشییع می‌شود و سپس به‌طرف فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند.

احمد وحیدی امروز در آئین بدرقه شهدای خدمت در تبریز گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، خستگی‌ناپذیر، متواضع، با سلوک عرفانی، با خدمت شبانه‌روزی و با شجاعت در فضای بین‌المللی بود که با تواضع در مقابل همه‌ مردم حضور داشت و تراز مطلوب دولت مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به منصه‌ ظهور و دید همگان قرار داد.

وی گفت: وزیر خارجه پرتلاش در یکی از حساس‌ترین شرایط خارجی ما دیپلماسی قوی خود را در صحنه‌های بین‌المللی در موضوع مقاومت به ظهور رساند.

وحیدی ادامه داد: نماینده ولی فقیه محبوب و مردمی و امام جمعه محبوب تبریز، نماد و الگویی از حرکت مردمانه و مومنانه در بین مردم از خود بر جای گذاشت.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: استاندار فرهیخته آذربایجان‌ شرقی در همین مدت اندک آن‌چنان در بین مردم حضور پیدا کرد که هرکسی به من رسید از ایشان تعریف کرد.

وی عنوان کرد: شهید موسوی سرتیم حفاظتی رئیس جمهور با تلاش شبانه‌روزی خود واقعا جان رئیس جمهور را از خود بیشتر دوست می‌داشت.

وی تصریح کرد: این شهدا در جای خود جایگاه بلندی داشتند و ملت ما امروز در این مصیبت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ملت صبور ما و مردم آذربایجان شرقی نشان دادند از هر مصیبتی پلکانی برای افتخار آفرینی جدید برای این نظام و ملت خواهند ساخت، گفت: ما در این واقعه فراز درخشانی به برکت این الگوسازی که رئیس جمهور برای ما انجام داد، داشتیم و در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این واقعه برای ما رقم خواهد خورد.

وحیدی ادامه داد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه‌ تلخی برای رشد و نمو این نظام مقدس کوتاهی نخواهند کرد و امروز همان روز است آنچه که رئیس جمهور ما ساخت، الگوی جاودان و خاطره‌ همیشگی در ذهن مردم ایران عزیز ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه آنچه که رئیس جمهور در این مدت ساختند هرگز فراموش نخواهد شد، گفت: مهم الگوسازی است همان‌طور که شهید سلیمانی آن ابر قهرمان آن الگو را ساخت امروز رئیس جمهور، امام جمعه، استاندار و وزیر امور خارجه شهید الگویی برای حرکت، برای خدمت و برای دیپلماسی شجاعانه ساختند چه کسی می‌تواند آن نطق جانانه رئیس جمهور را در دفاع از فلسطین و غزه فراموش کند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: شما دیدید این سیل پیام‌ها و همگامی ملت‌هایی که امروز در کشور خود عزای عمومی اعلام کردند، این نشانه‌ای از افتخار آفرینی، اقتدار و دیپلماسی قدرتمند است.

وی با بیان اینکه اینها در خاطره‌ ملت ما به شیرینی خواهد ماند، اظهار کرد: رئیس جمهور ما هم در همین دوسال و نیم الگو آفرینی بزرگی کردند.

وی ادامه داد: ما امروز انسجام، وحدت ملی، هماهنگی و همکاری همه‌ی قشرها را در حرکت پرتلاش و پرشتاب به سوی آینده‌ روشن به‌صورت قوی ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که اگر در هر جامعه‌ای و ملتی می‌افتاد آینده‌ تاریکی داشت، گفت: شما دیدید به برکت وجود ولایت فقیه و آرامش و تسکینی که ایشان در پیام خود به همه‌ ملت دادند ما از این موضوعات به سادگی عبور خواهیم کرد که این نعمت بزرگ ولایت است که در کشور ما حاکم و پابرجا است. 

وحیدی بیان کرد: مردم آذربایجان قدرشناس‌ و تاریخ‌ساز هستند و امروز از امام جمعه و استاندار محبوب و پرتلاش خود قدردانی می‌کنند و این حقیقت این استان و شهر است که در تاریخ ایران همیشه نقش درخشان و تعیین کننده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: امروز این تشییع و بدرقه در این استان شروعی بر حماسه‌های جدیدی است که پس از این آفریده خواهد شد.

وی افزود: ما همه دولت‌مردان که در این مدت در خدمت رئیس جمهور پرتلاش بودیم با مردم عزیز و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه سید محرومان و این شهدا را دنبال کنیم. این‌ها همچون ستارگانی در آسمان پرفروغ جمهوری اسلامی خواهند درخشید و ما هرگز در راه آن‌ها سستی نخواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از استان‌های همجواری که در این تشییع و بدرقه همراه هستند، گفت: از همه‌ عزیزانی که دل در گرو این شهدا داشتند قدردانی می‌کنم. شما با این حضور انبوه و گسترده بدرقه‌ای جاودان از خدمت گزاران خود به‌عمل آوردید.

وزیر کشور ادامه داد: همگان باید بدانند که رابطه مسئولان و این شهدا با مردم یک رابطه ناگسستنی بوده آن‌ها در دل همه‌ مردم جا داشتند و راه این شهدا پرفروغ ادامه پیدا خواهد کرد و هرگز در آن اخلالی به‌وجود نخواهد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور پرتلاش ما مسائل مردم را خودشان دنبال می‌کردند و یک لحظه از خدمت به مردم فارغ نشدند و این خصوصیت مشترک همه شهدای بزرگ بود و راه آ‌ن‌ها همیشگی و جاودان است. 

عبور پیکرشهدای خدمت از میان مردم قدرشناس

پیکر شهدای خدمت از میان خیل عاشقان‌شان که اشک‌ در چشم داشتند، بدرقه شدند.

مردم بر سرو سینه زنان و با سردار شعارهایی در حال بدرقه شهدایی هستند که در راه خدمت به این مردم شهید شدند.

انبوه جمعیت در حال وداع با  رئیس‌جمهور و امام جمعه و استانداری هستند که در اوج محبوبیت رفتند.

حاج علی اکبری: آقای رئیسی یک تصویر جاودانه به یادگار گذاشت

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: عزیزانی که در این سفر آسمانی شدند برگزیده بودند ان‌شاءالله خداوند این عزیزان را در محیط لطف و مهر خود بپذیرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، سه‌شنبه یکم خرداد ماه، در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در تبریز اظهار کرد: آقای رئیسی عزیز در قاب ریاست جمهوری یک تصویر جاودانه و ماندگار از خدمت عاشقانه و مخلصانه به یادگار گذاشت.

 وی با بیان اینکه پرواز شهدای خدمت در این منطقه به پرواز ابدی در سالروز ولادت امام رضا(ع) مقدر شد، گفت: سلام پر از مهر و محبت از رهبر عالی قدری که خودشان داغ‌دار هستند را به همه‌ شما اهالی تبریز و آذربایجان تقدیم می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام جمعه‌ محبوب این شهر یک قاب دلپذیر و ماندگار از خود به جای گذاشت، گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ثابت کرد که دیپلماسی و میدان در کنار هم و در خدمت آرمان مقاومت است و مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی باصفا و جوانی بود که در مدت کوتاهی، خدمت عاشقانه از خودش ارائه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عزیزان و کادر پروازی که در این سفر شهید شدند، برگزیده بودند و این شهدای خدمت سرمایه جاودان برای ملت هستند و روحیه نشاط، تصمیم تازه و عزم راسخ برای ادامه این راه تا رسیدن به قله‌ها و ایرانی قوی فراهم کردند.

براساس این گزارش پس از پایان مراسم بدرقه شهدای خدمت در تبریز، پیکر این شهیدان به قم منتقل شده و در آستان مسجد مقدس جمکران و بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع شود.

منبع: راه دانا

انتهای خبر/م
 


سنگ تمام آذربایجانی‌ها برای شهید جمهور

منبع:آرمـان
? سنگ تمام آذربایجانی‌ها برای شهید جمهور