سند خواندن به مرحله اجرایی رسید | اخبار استان کرمان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: «سند خواندن» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و مراحل اجرایی را طی می‌کند. مهدی رمضانی ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: سندی با عنوان خواندن و ترویج مطالعه مفید در شورای عالی انقلاب فرهنگی […]




دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: «سند خواندن» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و مراحل اجرایی را طی می‌کند.

مهدی رمضانی ضمن بازدید از کتابخانه عمومی شهرستان بردسیر در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ گفت: سندی با عنوان خواندن و ترویج مطالعه مفید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده که به دستور وزیر ارشاد مراحل اجرایی را طی می‌کند.

وی افزود: اولین کارگروه ملی خواندن با حضور نمایندگان ۲۱ دستگاه به زودی برگزار می شود که تکالیف دستگاه‌ها با موضوع کتاب و کتابخوانی مشخص شده است.

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر قابل انجام بودن تکالیف دستگاه ها در سند خواندن تاکید کرد و گفت: یکی از قله‌های این سند زنگ خواندن در مدارس است که امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در اسرع وقت اتفاق بیفتد. 

در ادامه محمد معتمدی‌زاده نیز ضمن تقدیر از همه فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: در ترویج فرهنگ کتابخوانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست همه باید پای کار باشند.

وی از شهرداری‌ها خواست تا ۰/۵ درصد سهم کتابخانه‌ها را از بودجه خود، به صورت منظم پرداخت کنند تا کتابخانه‌ها در رفع نیازهای خود دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی و معدنی در شهرستان برای رفع مشکلات کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

وی یادآور شد: مردم نیز در اهداء و تهیه کتاب برای کتابخانه‌ها می‌توانند ظرفیت قابل توجهی باشند که نباید از آن غافل شویم. 

انتهای خبر/ شاه‌حیدری‌پور


سند خواندن به مرحله اجرایی رسید

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سند خواندن به مرحله اجرایی رسید