سرمایه گذاری های مردمی را به معادن می آورم/ بهره وری صنعت باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی نذیر کرمان، سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۳۰ مرداد در جلسه علنی مجلس و در دفاع از برنامه های خود اظهار داشت: برنامه من در راستای راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی نظام و سند برنامه هفتم پیشرفت کشور است. وی با بیان اینکه  برنامه‌ من با محوریت […]



به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی نذیر کرمان، سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز ۳۰ مرداد در جلسه علنی مجلس و در دفاع از برنامه های خود اظهار داشت: برنامه من در راستای راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی نظام و سند برنامه هفتم پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه  برنامه‌ من با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم تدوین شده است افزود: تدوین برنامه وزارت صمت در راستای تلاش جهت خنثی‌سازی اثرات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، راهبرد‌ها و اهداف اساسی در اسناد بالادستی هدفگذاری شده است.

اتابک خاطرنشان کرد: برنامهٔ من با شناخت چالش‌ها و مؤلفه‌های اصلیِ شاخص کلان اقتصادیِ کشور تدوین شده است.

وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت با تکیه بر توان داخلی و توسعهٔ صادرات، به‌سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کند.

وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: کالا باید برای همگان به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه در دسترس باشد.

وی گفت: از قانون استفاده حداکثری از ساخت داخل نهایت بهره را خواهم برد؛ توسعه صادرات و تقویت تراز تجاری را از طریق افزایش صادرات غیرنفتی را دنبال خواهم کرد. 

در ۲ سال گذشته صنایع دریامحور ما رها شده است

وزیر پیشنهادی صمت افزود: افزایش رشد اقتصادیِ ما در بنگاه‌های بزرگ است، اما اشتغال‌زاییِ ما در بنگاه‌های کوچک و متوسط است؛ باید مشارکت مردمی را در این بنگاه‌ها پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: مردمی‌سازیِ استخراج به این بستگی دارد که دولت خوب اکتشاف کند و مردم بتوانند در منطقه‌های معدنیِ کوچک فعال شوند.

 

 


سرمایه گذاری های مردمی را به معادن می آورم/ بهره وری صنعت باید افزایش یابد

منبع: بــرنا
? سرمایه گذاری های مردمی را به معادن می آورم/ بهره وری صنعت باید افزایش یابد