سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات از بانک‌های خصوصی مشکل دارند

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات در بانک‌های خصوصی با مشکل مواجه هستند. ضمن اینکه ضوابط بانکی باید یکسان‌سازی شود». محمدمهدی فداکار با اشاره به ظرفیت اقتصادی استان،افزود:«اتاق بازرگانی اقداماتی را در این زمینه داشته،اما بخشی به عهدۀ دستگاه‌های اجرایی است و سازمان صمت و جهاد که بیشتر با شرکت‌ها […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات در بانک‌های خصوصی با مشکل مواجه هستند. ضمن اینکه ضوابط بانکی باید یکسان‌سازی شود».

محمدمهدی فداکار با اشاره به ظرفیت اقتصادی استان،افزود:«اتاق بازرگانی اقداماتی را در این زمینه داشته،اما بخشی به عهدۀ دستگاه‌های اجرایی است و سازمان صمت و جهاد که بیشتر با شرکت‌ها مرتبط هستند،برای به‌کارگیری ظرفیت اقتصادی استان باید کمک کنند».

وی ادامه داد:«فرآیندها باید به شکلی اصلاح شوند که ظرفیت‌های اقتصادی استان به‌درستی استفاده شوند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،فداکار ۲۷ شهریور ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان،ارائۀ گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص جذب تسهیلات تبصرۀ ۱۸ را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به میزان صادرات کرمان از گمرکات استان گفت:«۵ گمرک در استان داریم که ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات هستند،اما بعضا کالاهای ما از دیگر استان‌ها صادر می‌شوند و در آمار استان محاسبه نمی‌شوند».

استاندار کرمان تاکید کرد:«با شرکت‌های معدنی و صنعتی استان برای استفاده از ظرفیت حوزۀ واردات،مکاتبه شود. کرمان استان معدنی است و در واردات ماشین‌آلات به خوبی می‌توانند کار کنند و ظرفیت خوبی برای گمرک استان است».

وی با تاکید بر این‌که مدیران باید برای عدم حضور خود در جلسات با دبیر شورا هماهنگ باشند،افزود:«جانشین مدیران در جلسات باید ضمن اشراف به موضوع،حق تصمیم‌گیری داشته باشند،نه اینکه صرف حضور باشد». /پ




سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات از بانک‌های خصوصی مشکل دارند

منبع:خبر کرمان
?

سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات از بانک‌های خصوصی مشکل دارند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی