سارق کارت‌های بانکی سالمندان و افراد بی سواد در کرمان دستگیر شد | خبر کرمان

کرمان- دادستان کرمان گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد تعویض و سرقت کارت‌های عابر بانک افراد مسن و بی سواد در کرمان، دستگیر شد. به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی ظهر سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: مرد ٧٨ ساله‌ای در کرمان به عنوان اولین فرد در این پرونده شکایت خود را ثبت و […]



کرمان- دادستان کرمان گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد تعویض و سرقت کارت‌های عابر بانک افراد مسن و بی سواد در کرمان، دستگیر شد.

به گزارش نذیر کرمان، مهدی بخشی ظهر سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: مرد ٧٨ ساله‌ای در کرمان به عنوان اولین فرد در این پرونده شکایت خود را ثبت و ادعا کرد که فردی ناشناس اقدام به سرقت از کارت بانکی او کرده است.

بخشی ادامه داد: این شاکی در طرح شکایت خود تشریح کرده است در روز گذشته کنار یک دستگاه عابربانک ایستاده و قصد برداشت وجه نقد داشته و کارت خود را به شخصی که کنار عابر بانک بوده سپرده است تا موجودی آن را برایش دریافت کند.

وی افزود: فرد متهم کارت خود را با کارت پیرمرد نامبرده جا به جا و کل موجودی آن را برداشت کرده است.

دادستان کرمان تصریح کرد: در حالی که رسیدگی به شکایت این پرونده آغاز شده بود، شکایت‌های مشابه دیگری به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ارسال شد.

وی یادآور شد: از جمله فرد بی سوادی که توضیح داده است به عابربانک رفته تا پول برداشت کند و به دلیل شلوغی، عابر بانک خود را به شخصی ناشناس داده که مبلغ ٢٠٠ هزار تومان را برایش برداشت کند.

بخشی اظهار کرد: این فرد بی سواد تشریح کرده است که همان شب با پیامک‌های متعدد برداشت وجه از حسابش مواجه و متوجه شده است کارتی که آن جوان به او داده کارت بانکی تقلبی بوده و در واقع کارت این فرد را ربوده است.

دادستان کرمان گفت: در پی شکایت افراد متعددی به مرجع قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز و سرقت از حساب‌های بانکی‌شان، در محدوده میدان فابریک، خیابان سرباز و هفده شهریور کرمان و در حوزه استحفاظی کلانتری ١١، رسیدگی به موضوع در دستور کار مرجع قضائی قرار گرفت.

بخشی، وجه تشابه همه شکایت‌های واصله را سن و سطح سواد شاکیان دانست و و تاکید کرد: سارق، در قالب کمک به افراد مسن و بی سواد، ضمن سو استفاده از اعتماد آن‌ها، نسبت به تعویض کارت افراد با کارت‌های تقلبی اقدام و سپس مبلغ کارت را خالی می‌کرد.

وی افزود: با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، دوربین‌های مدار بسته موجود در محل‌های وقوع جرم بازبینی شد.

دادستان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه متهم پرونده با هویت م- الف ٣٨ ساله و دارای سابقه کیفری به اتهام نزاع و درگیری، شناسایی شد.

بخشی بیان کرد: در حالیکه شمار شاکیان و مالباختگان این پرونده به ١۵ نفر رسیده بود، این متهم دستگیر شد و با توجه به شواهد و قرائن موجود و نیز شناسایی از سوی شکات، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن افراد سالخورده اعتراف و اقرار کرد.

دادستان کرمان خطاب به شهروندان توصیه کرد: هرگز کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب افراد سود جو و فرصت طلبی که در کنار دستگاه‌های خود پرداز پرسه می‌زنند باشند.

وی درپایان تاکید کرد: علی‌رغم تأکیدات بسیار اما باز هم برخی افراد با بی توجهی به برخی نکات امنیتی، بستر را برای سو استفاده کلاهبرداران فراهم می‌کنند و ضمن متضرر شدن و ایجاد نگرانی برای خود، به حجم پرونده‌های مراجع قضائی می‌افزایند.

کد خبر ۶۲۰۱۹۲۳


سارق کارت‌های بانکی سالمندان و افراد بی سواد در کرمان دستگیر شد

منبع: مــهر
? سارق کارت‌های بانکی سالمندان و افراد بی سواد در کرمان دستگیر شد