ساخت کیت‌های تشخیص آبله میمونی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی

به گزارش نذیر کرمان؛ شرکت ژیوان زیست فناوری روژه که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با هدف تولید طیف وسیعی از کیت‌های زیست‌شناسی مولکولی آغاز کرده و هم‌اکنون محصولات خود را که شامل انواع کیت‌های تشخیصی، آنزیم‌ها، بافر‌ها و محلول‌های مولکولی است با بالاترین استاندارد‌های کیفیت جهانی به آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی […]


به گزارش نذیر کرمان؛ شرکت ژیوان زیست فناوری روژه که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با هدف تولید طیف وسیعی از کیت‌های زیست‌شناسی مولکولی آغاز کرده و هم‌اکنون محصولات خود را که شامل انواع کیت‌های تشخیصی، آنزیم‌ها، بافر‌ها و محلول‌های مولکولی است با بالاترین استاندارد‌های کیفیت جهانی به آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان عرضه می‌کند.

امیرعلی کریمی، مدیرعامل شرکت ژیوان زیست فناوری روژه با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان با تکیه بر دانش بومی و تحقیق و توسعه‌ی پیشرفته، تاکنون بیش از ۸۰ کیت در حیطه‌های استخراج و تشخیص آزمایشگاهی و تحقیقاتی ساخته است، اظهار کرد: شرکت ما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کیت‌های مولکولی در کشور، نقش حیاتی در تامین کیت‌های استخراج و تشخیص ویروس کرونا ایفا کرده و در دوران همه گیری بیش از ۲۰ میلیون تست به مراکز درمانی و تشخیصی عرضه کرده است.

ساخت کیت‌های تشخیص بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی

وی ادامه داد: همچنین، واحد تحقیق و توسعه فعال شرکت در حال حاضر بر روی کیت‌های تشخیص بیماری‌های تب دنگی و آبله میمونی کار می‌کند تا نیاز‌های کشور در این حوزه‌ها را تأمین کنند.

کریمی از جمله محصولات نوآورانه این شرکت را کیت استخراج DNA از مایع آمنیون و استخراج DNA جنین از خون مادر به روش ستونی خواند و افزود: این کیت‌ها که برای اولین بار با این کیفیت و سهولت در ایران تولید شده‌اند، برای بررسی وضعیت سلامت جنین، انجام آزمایشات غربال‌گری و تعیین ناهنجاری‌های پیش از تولد مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حوزه‌های مختلف پزشکی، به ویژه ژنتیک پزشکی، کاربرد‌های گسترده‌ای دارند.
توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان کشور

به گفته مدیرعامل شرکت ژیوان زیست فناوری روژه این مجموعه با دستیابی به استاندارد‌های بین‌المللی ISO۹۰۰۱، ISO۱۳۴۸۵، ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ نشان داده که کیفیت، مدیریت و رضایت مشتریان از اولویت‌های اصلی این شرکت هستند. این استاندارد‌ها تضمین‌کننده بالاترین سطح کیفیت محصولات و خدمات این شرکت در سطح جهانی هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تولیدات شرکت ژیوان زیست فناوری روژه با بهره‌مندی از تکنولوژی بومی و کیفیت برتر، موجب صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی برای کشور شده است. این شرکت همچنین در زمینه صادرات نیز فعال است و محصولات خود را به کشور‌های ترکیه، روسیه، عراق، سوریه، عمان، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌کند که این اقدامات به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور کمک شایانی کرده‌اند.

به گفته کریمی رضایت بالای ۹۶.۵ درصدی مصرف‌کنندگان از این محصولات نشان‌دهنده کیفیت بالای این کیت‌ها است، به طوری که کیفیت این کیت‌های دانش‌بنیان در رقابت با نمونه‌های اروپایی پیشی گرفته است.

طراحی و توسعه ابزار‌های نوین مالی

شرکت ژیوان زیست فناوری روژه در راستای توسعه زیست‌فناوری و حمایت از استارتاپ‌های این حوزه، شتابدهنده‌ای به نام “نیتروژن” تأسیس کرده است.

وی، ماموریت نیتروژن را «طراحی و توسعه ابزار‌های نوین مالی با حمایت از استارتاپ‌های حوزه فینتک» خواند و بیان کرد: باتوجه به اینکه، در دنیای امروز، وب‌سایت‌های بازار مالی با اهمیت بالایی در تسهیل تجارت و ارتباط با سرمایه‌گذاران ایفای نقش می‌کنند؛ فعالیت اصلی ما توسعه نرم افزار‌های مختلف در حوزه مالی و بازار سرمایه با مشارکت شرکت‌های معتبر در این حوزه است.

امیرعلی کریمی، ضمن اشاره به اینکه “شتاب دهنده ایده‌های نوین کسب و کار نیتروژن” از شهریورماه ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است؛ افزود: این شتابدهنده با هدف کمک به اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان و افزایش توانمندی‌ها، نقش مهمی در تقویت اکوسیستم زیست‌فناوری کشور ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ژیوان زیست فناوری روژه در پایان گفت: ما به عنوان “شتاب دهنده ایده‌های نوین کسب و کار نیتروژن” در پی تحقق یک جهان دیجیتال پویا هستیم که از طریق نرم‌افزار‌های بازار سرمایه به نحوه پیشرفته و هوشمندانه مدیریت می‌شود و تصور می‌کنیم که افزایش دسترسی به اطلاعات و فناوری‌های پیشرفته، توانایی‌های مالی افراد و شرکت‌ها را به‌طور فزاینده تحت تأثیر قرار داده و به سرمایه‌گذاری و کسب و کار‌های نوآورانه کمک می‌کند.

انتهای پیام/


ساخت کیت‌های تشخیص آبله میمونی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی

منبع: بــرنا
? ساخت کیت‌های تشخیص آبله میمونی توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی