روایت لحظاتی از راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان | خبر کرمان

کرمان- راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام، صبح امروز از محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان آغاز شده است و تا حرم امامزاده حسین علیه السلام شهر جوپار ادامه دارد. نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ دلدادگانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند در همایش باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در کربلا حضور یابند، از پای ننشسته […]


کرمان- راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام، صبح امروز از محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان آغاز شده است و تا حرم امامزاده حسین علیه السلام شهر جوپار ادامه دارد.

نذیر کرمان، گروه استان‌ها؛ دلدادگانی که به هر دلیل نتوانسته‌اند در همایش باشکوه پیاده روی اربعین حسینی در کربلا حضور یابند، از پای ننشسته و به خیل رهروان پیاده جامانده در مسیر کرمان به جوپار پیوسته‌اند.

از صبح خیلی زود جوانان و نوجوانان، زنان و مردان دل سوخته و عاشق اهل بیت علیهم السلام با در دست داشتن پرچم‌های عزای امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها با قدم‌های محکم خود در مسیر جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام در مسیر کرمان به جوپار گام نهاده‌اند.

مادران سیاه پوشی کودکان خود را در کالسکه گذاشته و به مراسم آورده‌اند تا از خردسالی با مکتب، منش، آئیین و مسلک حسینی آشنا شده و این عشق سینه به سینه به آنها منتقل شود.

تابش آفتاب و گرمای هوا جلودار هیچیک از این عشاق نبوده و به یاد کاروان اُسرای روز عاشورا، در چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان، این گونه یادشان را گرامی داشته و پرچمدار نهضت عاشورایی شده‌اند.

زنان و مردان کهنسالی در این مسیر مشاهده می‌شوند که به گفته خودشان، از مولایشان امام حسین علیه السلام، نیرو و توان طلب کرده و در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

اینجا شور و شکوه حضور راهپیمانان جامانده، از عظمت راهپیمایی پیاده روی اربعین در کربلا کم ندارد و همچنان که به خیل عظیم عاشقان مکتب حسینی علیه السلام افزوده می‌شود، بار دیگر مردم مؤمن، ولایت مدار و ملت امام حسین علیه السلام می آیند تا در گوشه دیگری از پهنه کویر، عشق و ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام به نمایش گذاشته و شکوه تاریخی دیگری را رقم بزنند.

تأمین امکانات مورد نیاز در راهپیمایی جاماندگان اربعین کرمان

علی بابایی، رئیس ستاد اربعین شهرستان کرمان در گفتگو با نذیر کرمان بیان کرد: تنها مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در کرمان از محل دانشگاه آزاد شهر کرمان تا امام‌زاده‌حسین (ع) در جوپار است.

بابایی ادامه داد: عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام مسیر بیش از ۲۲ کیلومتری حرم شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمان تا مرقد مطهر امامزاده حسین علیه السلام جوپار را پیاده روی خواهند کرد.

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته، تقسیم کار با دستگاه‌ها جهت تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی، برق، خدمات ترافیکی، ارتباطی، بهداشتی و.. در مسیر کرمان به جوپار انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرستان کرمان گفت: نیروهای ما از ساعت ۵ صبح در مسیر کرمان به جوپار مستقر هستند و اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی نیز جهت بازگشت زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

حضور ٣٠ آتش‌نشان در راهپیمایی جاماندگان اربعین

محمود ایرانمنش دبیر ستاد اربعین شهرداری کرمان گفت: خدمت‌رسانی راهپیمایان جاماندگان اربعین، از ابتدای مسیر تا کیلومتر ۱۲ جاده جوپاری، برعهده شهرداری کرمان است.

وی بیان کرد: در سال گذشته شهرداری کرمان در این مسیر، با ۲۰ دستگاه اتوبوس به راهپیمایان سرویس‌دهی کرد، افزود: در راهپیمایی امسال، ۴۰ دستگاه اتوبوس به شرکت کنندگان در این ائین خدمت‌رسانی می‌کنند.

ایرانمنش تاکید کرد: علاوه بر اینکه تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی کرمان، در روز اربعین، آماده‌باش کامل هستند، براساس برنامه از پیش تعیین‌شده، چند گروه امدادونجات، شامل ٣٠ نفر آتش‌نشان، به همراه ۵ دستگاه خودروی اطفای حریق و تعدادی موتورسیکلت، در مکان‌های مشخص‌شده، مستقر می‌شوند.

سرویس‌دهی خودروهای حمل‌ونقل عمومی به راهپیمایان

علی زنگی‌آبادی سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان نیز اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین حسینی در شهر کرمان، با همکاری شرکت‌های حمل‌‎ونقل درون‌شهری، تعداد ٣٢ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به ۴٠ دستگاه اتوبوس شهرداری اضافه می‌شود.

170595038.jpg

وی از اختصاص ٢٢ دستگاه خودوری ون نیز خبر داد و افزود: هم اکنون با افزایش تعداد خودروهای حمل‌ونقل عمومی، ۶٢ دستگاه از این خودروها، در کنار دیگر عوامل مجموعه بزرگ شهرداری کرمان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و عاشقان حسینی علیه السلام است.

اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر کرمان به جوپار

سرهنگ علی رضایی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان نیز اظهار کرد: امروز به مناسبت اربعین حسینی و برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در محور کرمان – جوپار و بالعکس، این مسیر تا پایان مراسم مسدود خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این محدودیت ترافیکی، از کلیه شهروندان درخواست می‌شود برای تردد در این مسیر، از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رضایی بیان کرد: محور بافت – کرمان از سمت شهر نگار به سمت بهرامجرد به طور کامل مسدود شده است و رانندگان می‌توانند از مسیر جایگزین نگار به باغین و سپس کرمان استفاده کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: همچنین کمربندی جنوبی از سمت باغین به سمت جوپار و ماهان نیز مسدود است و رانندگان از مسیر جایگزین جاده تهران، کمربندی بلوار امام، میدان سرآسیاب و محور کرمان – ماهان (جاده قدیم) استفاده کنند.

وی اظهار کرد: محور ماهان – جوپار از ورودی میدان ساعت نیز مسدود و جایگزین آن مسیر هفت باغ و کرمان – ماهان (جاده قدیم) است.

همچنین توسط بسیجیان گردان حضرت زینب (س) و حوزه الزهرا (س) ناحیه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر کرمان، به تأمین امنیت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهر کرمان کمک می‌شود.

خدمات رسانی بیش از ۱۰۰ موکب در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی کرمان

موکب هایی که در طول مسیر کرمان به جوپار مستقر شده‌اند، ضمن ارائه خدمات و پذیرایی از این زائران، با پخش نواهای حسینی شور خاصی به حال و هوای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین بخشیده‌اند.

18239316_767.jpg

گفته می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ موکب از ولایت مداران شرکت کننده در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی علیه السلام، در مسیر کرمان- جوپار خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر ۶۲۰۶۴۴۹


روایت لحظاتی از راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان

منبع: مــهر
? روایت لحظاتی از راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در کرمان