رشد مبادلات تجاری میان اسرائیل و کشورهای عربی | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، مرکز صلح توافقنامه ابراهیم، بر اساس داده‌های «سازمان مرکزی آمار اسرائیل» از رشد میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در نیمه اول سال جاری خبر داد. به گزارش الحره، مرکز مذکور اعلام کرد بر اساس داده‌ها، میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، مرکز صلح توافقنامه ابراهیم، بر اساس داده‌های «سازمان مرکزی آمار اسرائیل» از رشد میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش الحره، مرکز مذکور اعلام کرد بر اساس داده‌ها، میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و امارات در ماه ژوئن سال جاری، با افزایش ۵ درصدی در مقایسه با ژوئن سال گذشته، به ۲۷۱.۹ میلیون دلار و در نیمه نخست سال جاری با رشد ۷ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، به ۱.۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

بنا بر اعلام مرکز صلح توافقنامه ابراهیم، میزان مبادلات تجاری رژیم صهیونیستی و بحرین در ماه ژوئن با افزایش ۷۴۰ درصدی در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳، به ۱۶.۸ میلیون دلار و در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، با افزایش ۸۷۹ درصدی به ۷۰.۵ میلیون دلار رسیده است.

گزارش مرکز مذکور حاکی از آن است که میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و مراکش در ژوئن ۲۰۲۴، با افزایش ۱۲۴ درصدی در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳، به ۸.۵ میلیون دلار و در ۶ ماه اول سال جاری با افزایش ۶۴ درصدی در مقایسه با ۶ ماه اول ۲۰۲۳، به ۵۳.۲ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس داده‌های این مرکز، میزان مبادلات تجاری میان تل آویو و قاهره در ژوئن سال جاری، با افزایش ۲۹ درصدی در مقایسه با ژوئن سال گذشته به ۳۵ میلیون دلار و در نیمه اول سال جاری با افزایش ۵۳ درصدی در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، به ۲۴۶.۶ میلیون دلار رسیده است

اما میزان مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و اردن، در ژوئن سال جاری، با کاهش ۱۴ درصدی در مقایسه با ژوئن سال گذشته به ۳۵ میلیون دلار و در ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با ۶ ماه اول سال گذشته با کاهش ۱۶ درصدی به ۲۱۳.۸ میلیون دلار رسیده است.

مرکز صلح توافقنامه ابراهیم در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد این عدد و ارقام، نشان دهنده پویایی روابط تجاری در خاورمیانه است و تقویت همکاری اقتصادی منطقه‌ای عامل اصلی دستیابی به ثبات، شکوفایی و صلح بلند مدت در منطقه به شمار می‌آید.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و از ۷ اکتبر سال گذشته، بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۹۲ هزار نفر را مجروح کرده است.


رشد مبادلات تجاری میان اسرائیل و کشورهای عربی

منبع: اصلاحات نیوز
? رشد مبادلات تجاری میان اسرائیل و کشورهای عربی