رشته روان شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت ایجاد شد | اخبار جیرفت

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت گفت: مجوز راه اندازی رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر و از مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه جیرفت ایجاد می شود. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ امیدعلی اسماعیلی پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت افزود: جغرافیای روانشناختی هر منطقه در […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ امیدعلی اسماعیلی پور معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت افزود: جغرافیای روانشناختی هر منطقه در کشور دارای قوتها و چالش‌های متفاوتی است که بدون شناخت آنها مسیر ارتقاء کیفیت روانی را سخت می کند.

وی ادامه داد: جنوب کرمان با توجه به تنوع قومی و رفتاری نیازمند واکاوی روانشناسی دقیق توسط کارشناسان بومی منطقه است.

 

اسماعیلی اظهار داشت: نبود این رشته تحصیلی در دانشگاههای جنوب کرمان، منطقه را با کمبود نیروی کارآمد در این زمینه مواجه نموده است.

 

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت بیان داشت در این راستا و براساس درخواست جامعه و نخبگان ابتدا زیر ساخت‌های این رشته اعم از نیروی انسانی و امکانات آموزشی را فراهم نمودیم تا نهایتا مجوز لازم از طریق شورای گسترش وزارت علوم صادر شد.

 

اسماعیلی مهمترین ماموریت دانش آموختگان این رشته را مطالعه، تشخیص،مشاوره و بهبود افراد مبتلا به مشکلات روانی در جهت ایجاد جامعه ای با نشاط برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تاسیس این رشته بتوان شاخصه های بهداشت و سلامت روان جنوب کرمان را ارتقاء بخشید.

 

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جیرفت در پایان نحوه پذیرش دانشجو در این رشته تحصیلی جدید را آزمون سراسری اعلام کرد و بیان داشت: داوطلبین با انتشار اولین دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می توانند کد را دریافت نمایند و از مهرماه در بزرگترین دانشگاه جامع جنوب کرمان تحصیل نمایند.

 

انتهای خبر / فلاح


منبع: اخبار جیرفت
? رشته روان شناسی بالینی در دانشگاه جیرفت ایجاد شد