رسانه‌ها از ظرفیت‌های مهم برای ترویج فرهنگ نماز هستند

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان امروز، ۲۱ مردادماه در نشست با خبرنگاران یاور ستاد که به‌مناسبت روز خبرنگار انجام شد، گفت: کار خبرنگاران خدمت بزرگی به نظام و انقلاب می‌کند و در راستای ترویج دین مبین اسلام بسیار مؤثر است. وی افزود: مدیران با اطلاعاتی […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان امروز، ۲۱ مردادماه در نشست با خبرنگاران یاور ستاد که به‌مناسبت روز خبرنگار انجام شد، گفت: کار خبرنگاران خدمت بزرگی به نظام و انقلاب می‌کند و در راستای ترویج دین مبین اسلام بسیار مؤثر است.

وی افزود: مدیران با اطلاعاتی که از خبرنگاران دریافت می‌کنند، می‌توانند وضعیت اجتماعی در بخش‌های مختلف را بررسی و برای حل آنها برنامه ارائه کنند. حرفه خبرنگاری در بعضی از پایش‌ها و رصدها می‌تواند خدمت بزرگی به جامعه و انقلاب باشد. در حوزه دین مهمترین محور پس از اعتقادات، نماز است و وظیفه دانستیم در روز خبرنگار از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران همراه ستاد تقدیر کنیم.

حجت‌الاسلام عربپور در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد پرداخت و تصریح کرد: ستاد اقامه نماز در اوایل دهه ۱۳۷۰ به همت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی شکل گرفته است و با حمایت مقام معظم رهبری و دولت‌ها کار خود را پیش می‌برد. اعتبارات و نیروهای ستاد محدود است اما تلاش داریم کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ستاد ارزیابی نماز ادارات است و ادارات باید مستندات خود را در سامانه سجاده بارگذاری کنند که در خردادماه ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: در بخش فرهنگی، آموزش و تبلیغ، دوره‌های آموزشی برای اقشار تأثیرگذار برگزار می‌شود مانند دوره‌های آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌ها، ائمه جماعات مساجد و مدارس و معلمان دوره دوم ابتدایی.

مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: در بخش فرهنگی در فضای مجازی تولیدات محتوایی انجام شده و تبلیغات میدانی نیز انجام می‌شود. این اقدامات از وظایف ستاد است و طرح‌های مردمی نیز داریم مانند یاوران نماز که در اقشار مختلف فعالان نماز، شناسایی و دوره‌های توجیهی برای آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساخت مساجد، گفت: خیرین مسجدساز را داریم و مساجد نیمه‌ساز از طریق خیران ساخته می‌شود. به‌عنوان مثال سال گذشته از طرف یک خیر ۶۰۰ میلیون تومان به ستاد کمک شد و مسجدی در شهرستان ریگان در حال ساخت است.

حجت‌الاسلام عربپور رسانه‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم برای ترویج فرهنگ نماز دانست و افزود: براساس آیات قرآن اگر بخواهیم با بسیاری از معضلات اجتماعی برخورد منطقی داشته باشیم راهش این است که نماز را در جامعه ترویج کنیم زیرا کسی که اهل نماز باشد اهل فساد نیست. اگر مدیران و مسئولان باور کنند که نماز پایه و اساس است بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی اظهار کرد: از کودکی باید بر موضوع نماز کار شود و بخشی از این مسئولیت برعهده خبرنگاران است. آنها می‌توانند با تهیه گزارش‌ها و تولیداتی مردم را تشویق به این امر کنند. تاکنون از ظرفیت رسانه‌ها در موضوع نماز کمتر استفاده شده و باید این مسئله حل شود. نماز جایگاه ویژه‌ای دارد و براساس روایتی از امام صادق(ع) همه اعمال انسان تابع نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان بیان کرد: به‌دنبال این هستیم مسئله امامت و امام حی در کنار نماز در جامعه ترویج شود. دشمن برای نفی امام زمان(عج) تبلیغ می‌کند زیرا برای موضوع اثبات وجود امام زمان(عج) ادله محکمی داریم و باید برای ترویج آن کار کنیم.

حجت‌الاسلام عربپور در پایان با تأکید بر اینکه جوانان امروز باید بدانند که به نماز نیازمند هستند، گفت: در طول سال حداقل چهار مسابقه نماز در استان برگزار می‌شود و کرمان سال گذشته جزو استان‌های برتر کشور بود. کرمان در نماز جزو پنج ستاد ویژه و در مهدویت جزو ۹ ستاد برتر کشور است.

در پایان این نشست از رسانه‌های یاور ستاد اقامه نماز از جمله ایکنای کرمان به پاس فعالیت در حوزه نماز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام


رسانه‌ها از ظرفیت‌های مهم برای ترویج فرهنگ نماز هستند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? رسانه‌ها از ظرفیت‌های مهم برای ترویج فرهنگ نماز هستند