راه اندازی یک بیمارستان صحرایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی

به گزارش نذیر کرمان، هدایت حیدری زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام درخصوص تمهیدات بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: یک مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۵۰ تختخوابی با حضور ۴ تا ۶ پزشک در مرز مهران به منظور خدمات رسانی به زائرانی که دچار گرمازدگی، تروما و […]



به گزارش نذیر کرمان، هدایت حیدری زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام درخصوص تمهیدات بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: یک مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۵۰ تختخوابی با حضور ۴ تا ۶ پزشک در مرز مهران به منظور خدمات رسانی به زائرانی که دچار گرمازدگی، تروما و یا مشکلات گوارشی می‌شوند، دایر خواهد شد.

وی افزود: یک مجموعه ۱۵ اتاقه نیز برای استراحت پرسنل فراهم می‌شود.

 حیدری زاده خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا خدمات بهداشتی و درمانی به تمامی زائرین بدون دریافت فرانشیز و تحت پوشش کامل بیمه ای، عرضه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه برای جلوگیری از گرمازدگی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی کانکس‌های سرما تعبیه خواهد شد، گفت: در کنار کانکس‌های تهویه هوای خنک، مرکز رصد و پایش سلامتی با حضور مراقبین سلامت نیز در نظر گرفته شده است.

وی، از راه اندازی یک بیمارستان صحرایی ۲۰۰ تختخوابی با همکاری سپاه برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد و گفت: با همکاری سازمان تربیت بدنی، مقرر شد تا از ظرفیت سالن‌های ورزشی و سالن‌های سپاه برای رفاه زائرین استفاده شده و این سالن‌ها با وسایل خنک کننده تجهیز شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین گفت: علاوه بر ارائه خدمات اورژانسی به زائرین با  آمبولانس‌های اورژانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی نیز در حالت آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز، بیماران و مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دهد.

 حیدری زاده در ادامه، با اشاره به بهره برداری از دو بخش فراظرفیتی CCU در دو بیمارستان امام خمینی (ره) و رازی ایلام به منظور خدمت رسانی به مردم، افزود: بیمارستان‌های دهلران، سرابله و ایوان به عنوان بیمارستان پشتیبان در ایام اربعین به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات رسانی خواهند کرد.

 انتهای پیام/ 


راه اندازی یک بیمارستان صحرایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی

منبع: بــرنا
? راه اندازی یک بیمارستان صحرایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی