رئیس اتاق بازرگانی کرمان: یکی از مشکلات گردشگری کرمان، نبود مراکز خرید مدرن و متنوع است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به مشکلات استانی در حوزۀ گردشگری گفت: علاوه بر تأثیرپذیری از مسائل کلی ملی، گردشگری استان به‌طور مزمن از عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بین‌المللی رنج می‌برد. به گزارش نذیر کرمان؛ سید مهدی طبیب‌زاده در نشست شورای پژوهشی اتاق کرمان با موضوع بررسی وضعیت گردشگری استان و […]


رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به مشکلات استانی در حوزۀ گردشگری گفت: علاوه بر تأثیرپذیری از مسائل کلی ملی، گردشگری استان به‌طور مزمن از عدم شناخت کرمان در سطح ملی و بین‌المللی رنج می‌برد.

به گزارش نذیر کرمان؛ سید مهدی طبیب‌زاده در نشست شورای پژوهشی اتاق کرمان با موضوع بررسی وضعیت گردشگری استان و موانع رشد این صنعت در کرمان، با بیان اینکه معرفی کرمان به صورت ضعیف انجام شده است، خاطرنشان کرد: کرمان در زمینه عرضه به طور جدی مشکل دارد و تا زمانی که عرضه به خوبی انجام نشود تقاضا هم شکل نمی‌گیرد؛ بنابراین باید برای معرفی کرمان با استفاده از روش‌ها و ابزار جدید اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل جذب گردشگر ایجاد مراکز تفریحی است که در کرمان اقداماتی در این حوزه انجام شده است، افزود: یکی از مشکلات گردشگری کرمان، نبود مراکز خرید مدرن و متنوع است و در این مورد کوتاهی شده است.

طبیب‌زاده با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری بسیار در استان کرمان، اضافه کرد: کرمان این ظرفیت را دارد که به‌عنوان مقصد گردشگری معرفی شود و با شهر‌های اطراف مثلث گردشگری را تشکیل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که در اتاق کرمان پیگیری می‌شود، گفت: توسعه گردشگری کرمان نیازمند وفاق ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان افزود: در صنعت گردشگری استان به دلایل متعدد، حرکت جدی صورت نگرفته که می‌توان مشکلات این حوزه را در دو سطح ملی و استانی بررسی کرد.

وی ادامه داد: نخستین عامل در سطح ملی، فقدان دانش و شناخت کافی از گردشگری در سطوح مختلف تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرایی و اداری است و هنوز به گردشگری با نگاهی سنتی و غیرحرفه‌ای توجه می‌شود در حالی که گردشگری بسیار پیشرفت کرده و انتظارات از کیفیت خدمات بالا رفته است.

طبیب‌زاده با بیان اینکه گردشگری به عنوان پیشران اقتصادی دنیا شناخته می‌شود، اضافه کرد: باور جدی و وفاق بر موضوع گردشگری در کشور وجود ندارد و تعدد مراکز فرهنگی، دیدگاه‌های متفاوت، تضاد‌های تصورات از توریسم با باور‌های فرهنگی نیز مزید بر علت است.

وی سومین عامل ملی در عدم رشد گردشگری کرمان را نبود ساختار قوی دانست و افزود: ساختار قوی برای برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های گردشگری وجود ندارد و میراث فرهنگی و گردشگری مجهز به ابزار جدید، دانش لازم و امکانات نشده است که این ضعف در ساختار اساسی هم دیده می‌شود.

انتهای پیام


رئیس اتاق بازرگانی کرمان: یکی از مشکلات گردشگری کرمان، نبود مراکز خرید مدرن و متنوع است

منبع: بــرنا
? رئیس اتاق بازرگانی کرمان: یکی از مشکلات گردشگری کرمان، نبود مراکز خرید مدرن و متنوع است