دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرماید بندگان خدا دستورات الهی را انجام داده و گناه را در محضر خدا ترک کنید، […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی(ع) کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرماید بندگان خدا دستورات الهی را انجام داده و گناه را در محضر خدا ترک کنید، کار خیر انجام بدهید و رضایت الهی را در نظر بگیرید و از گناه کردن فاصله بگیرید.

وی با بیان اینکه تقوای الهی جلب رضایت الهی است و ما باید عمر خود را همواره صرف جلب رضایت خدا قرار بدهیم، گفت: یکی از عبارت‌هایی که در تاریخ کربلا مهم است عبارت از آن است که امت‌ها حیات و مرگی دارند که اگر توجه نکنند برای آن ملت و امت مرگ پیش می‌آید.

امام جمعه کرمان بیان کرد: قرآن کریم حیات فردی و اجتماعی را به ما گوشزد می‌کند و فرمود هر امتی عجل، مرگ و حیاتی دارد و در جای دیگر فرموده است آیا ندیدید ملت‌هایی پیش از شما با وجود آنکه قدرت پیدا کردند اما مرگ سراغ آنها آمد و از بین رفتند.

وی با اشاره به اینکه بعد از نبی مکرم اسلام جامعه به سمتی حرکت کرد که با ارزش‌های دینی فاصله گرفت و امت اسلام را به سمت مرگ تدریجی برد، گفت: اما امام حسین(ع) اسلام را احیا کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یکی از عوامل مهمی که باعث مرگ امت‌ها می‌شود آن است که جامعه را در شناخت حق و باطل دچار اشتباه کند و گمراه شود، افزود: حضرت علی (ع) به یاران خود و صحابه می‌فرماید تا کسی حق را نشناسد جبهه حق را نمی‌تواند بشناسد و به حارث فرمود تو حق را نشناختی و فرمود شما باطل را هم نشناختی و از کسانی حمایت کردی که در جبهه باطل هستند.

وی با اشاره به اینکه گروهی که در کربلا مقابل امام حسین ع قرار گرفتند، گرفتار عدم تشخیص حق و باطل بودند، ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید باطل آن است که بدون تحقیق و تفحص بگویی شنیده‌ام که اینگونه می‌گویند در حالی که یقین نداری و حق آن است که خودت تحقیق کنی و به شناخت برسی.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بنی‌امیه با تبلیغات منفی توانستند ذهن جامعه آن روز را مسموم و افکار عمومی جامعه را منحرف کرده و به سمتی ببرد که به نفع خودش بود، گفت: بنی امیه و در راس آن معاویه شخصیت‌های موجه و مورد اعتماد مردم را تحقیر و احساسات و عواطف مردم را به نفع جبهه باطل تحریک کرد و در تاریخ از این حربه زیاد استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز هم همین حربه‌ها در دستور کار دشمن است و دشمن تخریب شخصیت‌های موجه اسلامی را در برنامه دارد، افزود: دشمن نقاط قوت را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد و نقاط ضعف نظام را پررنگ می‌کند تا مردم را نسبت به وضعیت موجود ناامید کند و در نهایت وقتی حسین(ع) را به قتلگاه می‌برد، جامعه هیچ عکس‌العملی از خودش نشان ندهد.

علیدادی سلیمانی در بیان خطبه دوم نماز جمعه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: مکتب این شهیدان، مکتب خدمت خالصانه و بدون منت برای مردم بود که حاصل تربیت دینی و اسلامی آنها بود که در دوران مسئولیت خود به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت‌ها در کشور باعث پیشرفت کشور شده است و در بعضی حوزه‌ها تعجب جهانیان را به دنبال داشته که چگونه یک کشور اسلامی با این همه تحریم توانسته به این همه پیشرفت و توسعه و آبادانی برسد، گفت: در کنار پیشرفت‌ها باید نقاط ضعف را هم ببینیم و به آن توجه کنیم و یکی از مشکلات امروز معیشت مردم است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دولت چهاردهم به عنوان دولت وفاق ملی موفق شد رأی بالایی از نمایندگان مردم در مجلس بگیرد و این وفاق سه محور بسیار مهم دارد، افزود: در طول دوران فعالیت دولت باید این وفاق استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم و آوردن تمام توان‌ها در کنار هم در موفقیت دولت بسیار اهمیت دارد و باعث اقتدار و غرور ملی می‌شود، بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های کشور باید استفاده و نگاه‌های بسته و جناحی کنار گذاشته شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد، گفت: دولت باید به ارزش‌های دینی در کشور توجه کرده و به ارزش‌های دینی و انقلابی و آن شعارهایی که انقلاب را به وجود آورد توجه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه فعالیت تحت سایه ولایت فقیه بسیار راهگشاست، ادامه داد: اطاعت از ولایت و ولایت‌پذیری با نگاه توجه به ایران قوی و غیرت دینی موثر است.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: پیاده‌روی عظیم اربعین بزرگی خدمت به زائران حسین (ع) را به نمایش گذاشته است و موکبدارانی مخلص این عظمت را در دنیای امروز که مادی‌گرایی در آن زیاد است، خلق کردند که در تاریخ نمونه ندارد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه حضور گسترده عاشقان حسینی که برای یک امر دینی و خودجوش خود را به کربلا و به قلب اسلام رساندند، یک عظمت است، گفت: عظمت قدرت امامت جامعه اسلامی در پیاده‌روی اربعین مشهود است.

وی بیان کرد: در حالی که در تاریخ حاکمان تلاش کردند تا زیارت قبر امام حسین(ع) را تعطیل کنند و مردم را قتل و عام کردند، می‌بینیم که چگونه این راه متوقف نشده است و راه حسین(ع) ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ابراز داشت: امروز این عظمت به رخ جهانیان کشیده می‌شود که هوشیار باشید در آینده‌ای نزدیک این مردم در رکاب امام زمان(عج) برای برقراری عدل و داد در جهان بسیج خواهند شد.

انتهای پیام/۵۱۱/

 




دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد

منبع: تسنــیم
? دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد