دولت سیزدهم خودروهای خارجی را ثبت نام کرد اما تحویل آن را گردن نگرفت | اخبار اصلاحات

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: واردات ۳۰ هزار خودروی لوکس به تعهدات دولت چهاردهم افزوده شد. در لیست خودروهای مجاز وارداتی برای جانبازان سه مدل خودرو مرسدس بنز یعنی B200، C180، CLA18 2024 و همچنین سه مدل بی ام و ۳۱۸ سدان ۲۰۲۴، X1 sDrive 20iو همچنین ۲۲۰ گرن کوپه دیده می شود. لیست خودروهای وارداتی […]


روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

واردات ۳۰ هزار خودروی لوکس به تعهدات دولت چهاردهم افزوده شد.

در لیست خودروهای مجاز وارداتی برای جانبازان سه مدل خودرو مرسدس بنز یعنی B200، C180، CLA18 2024 و همچنین سه مدل بی ام و ۳۱۸ سدان ۲۰۲۴، X1 sDrive 20iو همچنین ۲۲۰ گرن کوپه دیده می شود.

لیست خودروهای وارداتی جانبازان، شامل خودروهای وارداتی جانبازان ۵۰ درصد، خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد عادی و همچنین خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد ویژه در نظر گرفته شده است.

حالا به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، ۳۰ هزار جانباز مشمول واردات خودرو شدند که اسامی آنها به وزارت صنعت ارسال شده است .

بدین ترتیب درکنار ۱۳۰ هزار متقاضی خودروهای وارداتی که ماه گذشته در سامانه یکپارچه ثبت نام کردند و همچنین ۱۴۰ هزار متقاضی خودرو برقی که دو ماه پیش سامانه یکپارچه برای ثبت نام آن ها باز شد، باید تحویل ۳۰ هزار خودروی لوکس متعلق به جانباز را نیز به تعهدات دولت چهاردهم اضافه کرد.

در کنار این تعهدات ، هنوز ۵ هزار متقاضی که در اسفند ۱۴۰۱ اقدام به ثبت نام خودرو وارداتی کردند در صف انتظار تخصیص خودرو هستند.

بدین ترتیب با یک حساب سرانگشتی ، دولت چهاردهم با توجه به تعهداتی که دولت سیزدهم ایجاد کرده باید تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده ، ۳۰۰ هزار خودرو خارجی تحویل ثبت نام کنندگان دهد.

این در شرایطی است که دولت سیزدهم بعد از گذشت بیش از یک سال و نیم از لغو توقف واردات و ابلاغ آیین نامه ، تنها ۲۰ هزار خودرو از گمرکات کشور ترخیص کرده است .

حالا باید به جمع تمام این تعهدات ، واردات خودروهای کارکرده را نیز به وظایف دولت چهاردهم اضافه کرد.


دولت سیزدهم خودروهای خارجی را ثبت نام کرد اما تحویل آن را گردن نگرفت

منبع: اصلاحات نیوز
? دولت سیزدهم خودروهای خارجی را ثبت نام کرد اما تحویل آن را گردن نگرفت