دولت جدید مشکلات صادرات پسته را برطرف کند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان با اشاره به اینکه در حوزۀ تعهدات ارزی سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است،گفت:«طبق تصمیم اخیر دولت سقف ارزش صادرات اولین بار کارت‌های بازرگانی ۵۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده که صادرکنندگان پسته،خرما و زعفران درخواست افزایش این سقف را دارند». محمدعلی محمدمیرزائیان بیان کرد:«امیدواریم […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان با اشاره به اینکه در حوزۀ تعهدات ارزی سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است،گفت:«طبق تصمیم اخیر دولت سقف ارزش صادرات اولین بار کارت‌های بازرگانی ۵۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده که صادرکنندگان پسته،خرما و زعفران درخواست افزایش این سقف را دارند».

محمدعلی محمدمیرزائیان بیان کرد:«امیدواریم در دولت جدید مشکلات صادراتی برطرف شود زیرا در غیر این‌صورت با توجه به بیش از ۷۰ تن پسته باقیمانده در انبارها و ۲۰۰ تن محصول امسال و حضور آمریکا به‌عنوان رقیب پسته ایران در بسیاری از بازارهای جهانی،نمی‌توان پسته را صادر کرد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان،وی در نشست مشترک روسای کمیسیون های کشاورزی،توسعه صادرات و واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان،در رابطه با موضوع واردات در قبال صادرات یادآور شد:«واردکنندگان قطعات خودرو وارد مذاکره با فروشندگان پسته در سیرجان،رفسنجان و کرمان شده‌اند و درخواست افزایش نرخ ارزش گمرگی محصول پسته را مطرح کرده‌اند تا بتوانند واردات بیشتری داشته باشند که این موضوع مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان ایجاد کرده است».

محمدمیرزائیان افزود:«تشکل‌های بخش خصوصی باید این موضوع را از گمرکات ایران پیگیری کنند که برای تغییر ارزش گمرکی هر کالایی با تشکل‌های مربوطه مشورت کنند و اگر این مشکل ارزش گمرکی تا انتهای فصل برداشت پسته برطرف نشود،صادرات غیرممکن خواهد بود». /پ




دولت جدید مشکلات صادرات پسته را برطرف کند

منبع:خبر کرمان
?دولت جدید مشکلات صادرات پسته را برطرف کند :اخبار استان کرمان – اقتصادی