دولتی‌سازی صندوق بازنشستگی مس متوقف شود

فردای کرمان – گروه اقتصاد: بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس ایران،در روزهای اخیر،با مراجعه به دفتر مرکزی موسسه صندوق بازنشستگی در تهران خواهان توقف سیاست‌های دولتی کردن این صندوق شدند.  بازنشستگان صنعت مس می‌گویند:دولت نباید با استناد به قانون نظام جامع که قبل از ابلاغیة اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شده،یک صندوق خصوصی را […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس ایران،در روزهای اخیر،با مراجعه به دفتر مرکزی موسسه صندوق بازنشستگی در تهران خواهان توقف سیاست‌های دولتی کردن این صندوق شدند.

 بازنشستگان صنعت مس می‌گویند:دولت نباید با استناد به قانون نظام جامع که قبل از ابلاغیة اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شده،یک صندوق خصوصی را دولتی کند.

به گزارش فردای کرمان به نقل از ایلنا،بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس ایران،در روزهای اخیر،به دفتر مرکزی صندوق در تهران مراجعه کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

نمایندگان این بازنشستگان اظهار کردند:خواستۀ قانونی ما لغو مصوبة پنجم اسفند ۱۴۰۰ شورایعالی رفاه مبنی بر تغییر مدیریت صندوق و انتقال آن به زیرمجموعة وزارت رفاه است. ۹۴ درصد بازنشستگان کشور تحت پوشش صندوق‌های زیرمجموعة وزارت رفاه،مثل تامین اجتماعی،صندوق کشوری و … هستند که هیچ‌کدام از این صندوق‌ها حال و روز مساعدی ندارند و عموما در آستانۀ ورشکستگی قرار دارند. ما دنبال این هستیم که صندوق ما را به سرنوشت مشابهی دچار نکنند و با بردن آن به زیرمجموعة دولت،ورشکسته نسازند.

آن‌ها اضافه کردند:ما یک صندوق خصوصی هستیم و نیازی به مدیریت دولت نداریم. این صندوق خصوصی ۶ هزار و ۹۵ نفر عضو دارد که بیش از پنج هزار نفر بازنشسته هستند و هزار نفر باقی هم تا ۵ سال آینده بازنشسته خواهند شد. ورودی این صندوق از سال ۱۳۸۶ بسته شده،یعنی هیچ عضو جدیدی پذیرفته نشده است. صندوق مس،یک صندوق کوچک با اکچوئری مثبت است که درآمدهای آن از هزینه‌هایش بیشتر است. این صندوق روی پای خود ایستاده است؛ از مسئولان امر تقاضا داریم این صندوق را مشمول قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب ۱۳۸۳ قرار ندهند.

این بازنشستگان همچنین با بیان اینکه «اصلا راضی نیستیم که صندوق ما زیرمجموعة وزارت رفاه قرار بگیرد» بیان کردند:امیدواریم مقامات به خواستة ما توجه کنند و دست از تلاش برای مصادرة این صندوق بردارند. دولت نباید با استناد به قانون نظام جامع که قبل از ابلاغیة اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب شده،یک صندوق خصوصی را دولتی کند. دولت دست در جیب ما نکند،و کسری منابع دولت را از جای دیگر تامین کنند.

به گفتة آن‌ها،اگر احیانا صندوق مس کسری منابع داشته باشد،شرکت صنایع ملی مس ایران این کسری را تامین خواهد کرد و نیازی به بودجة دولت نیست،ولی اگر به زیرمجموعة وزارت رفاه برویم،باید از بودجة دولتی استفاده کنیم که خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی و کوچک‌سازی دولت است،و در آن صورت مشکلات بیشتر می‌شود.

به گزارش فردای کرمان،دوشنبه دهم بهمن‌ماه نیز گروه بزرگی از بازنشستگان صنعت مس با طرح درخواست مشابهی در نزدیکی مجتمع مس سرچشمه تجمع نمودند و با دولتی کردن صندوق بازنشستگان مخالفت خود را اعلام کردند. / الف

عکس:فت فتو

 

 

 

 




دولتی‌سازی صندوق بازنشستگی مس متوقف شود

منبع:خبر کرمان
?

دولتی‌سازی صندوق بازنشستگی مس متوقف شود

:اخبار استان کرمان – اقتصادی