دهیاران از ساخت و ساز خارج از طرح هادی در روستاها جلوگیری کنند

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: یکی از وظایف اولیه دهیاری ‌نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز است که باید جدی گرفته شود تا خارج از طرح هادی ساخت و ساز انجام نشود. محمد برزنگ شامگاه ۱۷ تیرماه در همایش شهرداری ها و دهیاری‌های شهرستان بم با اشاره به عملکرد دهیاری‌ها اظهار کرد: بعضی از دهیارها […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: یکی از وظایف اولیه دهیاری ‌نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز است که باید جدی گرفته شود تا خارج از طرح هادی ساخت و ساز انجام نشود.

محمد برزنگ شامگاه ۱۷ تیرماه در همایش شهرداری ها و دهیاری‌های شهرستان بم با اشاره به عملکرد دهیاری‌ها اظهار کرد: بعضی از دهیارها بسیار خوب کار می‌کنند اما عملکرد برخی بسیار ضعیف است که باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اجرای آسفالت، جدول‌گذاری و دیگر کارهای عمرانی انجام شده توسط دهیاری‌ها افزود: سپاه در قالب قرارگاه‌های امام حسن مجتبی علیه السلام و مرد میدان در خصوص آبرسانی کمک بسیار زیادی انجام داده و عملیات گازرسانی به روستاهای شرستان بم در حال انجام است که امیدواریم تا زمستان در دهبکری و دیگر مناطق کوهستانی به اتمام برسد.

‌ برزنگ به طرح هادی روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات طرح هادی مربوط به اسناد دولتی بوده که بیش از ۸۰ درصد حل شده است.

فرماندار بم گفت: اعتبار توسعه روستاها مشخص است و افرادی که می‌خواهند طرح‌های اقتصادی راه‌اندازی کنند، باید حمایت شوند تا روستاها از رکود خارج شوند .

وی اظهار کرد: یکی از وظایف اولیه دهیاری ‌نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز است که باید جدی گرفته شود تا خارج از طرح هادی ساخت و ساز انجام نشود.

وی با اشاره به گلایه‌مندی در توزیع آرد در برخی روستاها تصریح کرد: دهیاران باید بر کیفیت پخت نان نظارت داشته و در بعضی از روستاها که آرد توزیع می‌شود، باید عدالت رعایت شود و چنانچه مشکل وجود دارد، گزارش بدهند تا پیگیری شود.

برزنگ نصب دوربین‌های امنیتی را در کاهش بسیار از مشکلات از جمله جلوگیری از سرقت در مناطق مهم دانست و افزود: اداره برق باید توجه داشته باشد روشنایی معابر را در دستور کار خود قرار بدهد تا از سرقت جلوگیری شود .

فرماندار بم در بخش دیگر سخنانش گفت: دهیاران می‌توانند نقش ریش سفیدان را ایفا کنند و نگذارند پرونده‌ای به دادگستری ارجاع شود و اگر به حل اختلاف منجر نشد، گزارش ارائه به مراجع قضایی داده شود تا باعث مشکلات بیشتری نشود .

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌ای در حل مسائل و مشکلات منطقه موثر است، گفت: اشتغال باعث آبادانی منطقه می‌شود که باید دهیاران در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام




دهیاران از ساخت و ساز خارج از طرح هادی در روستاها جلوگیری کنند

منبع: ایـسنا
? دهیاران از ساخت و ساز خارج از طرح هادی در روستاها جلوگیری کنند