دست‌کاری احکام بانوان توسط برخی افراد ضددین | اخبار استان کرمان

استاد حوزه گفت: در جامعه امروزی به دلیل فرهنگی که برخی افراد ضددین اجرا می‌کنند و نگاه کالایی که به زنان دارند، برخی احکام دست‌کاری شده است. زهرا دوست‌محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به اهمیت احکام در زندگی بانوان گفت: انسان از زمانی‌که پا به عرصه گیتی گذاشته […]




استاد حوزه گفت: در جامعه امروزی به دلیل فرهنگی که برخی افراد ضددین اجرا می‌کنند و نگاه کالایی که به زنان دارند، برخی احکام دست‌کاری شده است.

زهرا دوست‌محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» با اشاره به اهمیت احکام در زندگی بانوان گفت: انسان از زمانی‌که پا به عرصه گیتی گذاشته است خداوند تبارک و تعالی برای او احکامی نهاده تا بتواند در جامعه، زندگی موفقی داشته باشد و به کمالی برسد که خداوند می‌خواهد.

وی ادامه داد:  یکی از گروه‌هایی که به دلایل ظرف وجودی‌شان باید نسبت به آنان حساس باشیم بانوان هستند که نصف افراد جهان را تشکیل می‌دهند بنابراین خداونذ تبارک و تعالی احکام خاصی را برای زنان مشخص و معین کرده است.

استاد حوزه بیان کرد: حتی گاهی برخی احکامی که برای خانم‌ها وجود دارد بیش‌تر از آقایان است برای یک نمونه می‌توان به غسل اشاره کرد که غسل زنان بیش از مردان است و یا در خصوص بچه‌داری‌، تربیت فرزند، تشکیل خانواده و یا همسرداری برای بانوان احکام بیش‌تری وجود دارد.

دوست‌محمدی اظهار کرد: مسائلی که برای بانوان بیان شده به طریق اولی بیش‌تر از مردان است از این رو اهمیت مسئله احکام و آگاهی زنان جامعه خصوصاً زنان مؤمن و شیعه بیش‌تر است و باید به دنبال احکام باشیم.

وی تاکید کرد: خداوند تمام احکام جسم و روح را برای بشر مشخص کرده است برای مثال وقتی به دنیا می‌آییم احکام مستحبی وجود دارد، در گوش راست نوزاد اذان و در گوش چپ اقامه تلاوت شود و یا کام نوزاد با تربت سیدالشهدا برداشته شود.

استاد حوزه اظهار کرد: برای زنان نیز احکامی وجود دارد که خاص زنان است به طور کلی وظیفه زنان نسبت به رعایت کردن احکام مهم و دارای دامنه گسترده‌ای است.

دوست‌محمدی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل فرهنگی که برخی افراد ضددین اجرا می‌کنند و نگاه کالایی که به زنان دارند برخی احکام دست‌کاری شده است برای نمونه می‌توان به روکش کردن ناخن اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که کاشت ناخن به معنای رشد و نمو است، بیان کرد: در واقع زنان ناخن‌های خود را با مواد روکشی می‌کنند که مانع ایجاد می‌شود، از طرفی دین اسلام تاکید دارد که زمان وضو و غسل نباید مانعی برای رسیدن به اعضا وجود داشته باشد و این موانع باید برداشته شود.
 
استاد حوزه  توضیح داد: متاسفانه این موانع ایجاد شده و برخی افراد ضددین برای سرپوشی از کارهای خود به مراجع بزرگ دینی تهمت‌ می‌زنند و بیان می‌کنند که مراجع گفته‌اند که وضوی جبیره بگیرید در حالی که نمی‌دانند کیفیت وضوی جبیره در چه شرایطی است.

دوست‌محمدی افزود: طبق گفته مراجع، وضوی جبیره در شرایطی امکان‌پذیر است که اگر نتوانیم مانع را برطرف کنیم و احتمال قضا شدن نماز را دهیم در آن صورت می‌توان وضو جبیره گرفت و بنابر احتیاط واجب باید قضای نماز را نیز به جا آورد.
 
وی اظهار کرد: مهم است که بانوان احکام دین را بیاموزند و به آن عمل کنند و مهم‌تر این‌که احکام را باید از اهل دین و مراجع پرسید و نه به مردم کوچه و بازار رجوع و حرف این افراد را مرجع قرار دهیم.
انتهای خبر/ پسند
 
 


دست‌کاری احکام بانوان توسط برخی افراد ضددین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? دست‌کاری احکام بانوان توسط برخی افراد ضددین