دادگاه روحانیت جلوی نفوذ و خدشه به حوزه‌های علمیه را بگیرد | خبر کرمان

کرمان_نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دادگاه ویژه روحانیت باید با تدبیر جلوی هر نوع نفوذ و خدشه‌ای به حوزه های علمیه و جامعه روحانیت را بگیرد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان گفت: حراست و […]



کرمان_نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دادگاه ویژه روحانیت باید با تدبیر جلوی هر نوع نفوذ و خدشه‌ای به حوزه های علمیه و جامعه روحانیت را بگیرد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان گفت: حراست و حفاظت از حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت کار بسیار حساس، ممتاز و سختی است و دادگاه ویژه روحانیت باید بتواند با تدبیر جلوی هر نوع نفوذ و خدشه‌ای به این عرصه را بگیرد.

وی با بیان اینکه روحانیون وظیفه حراست و حفاظت از احکام شرعی و انتقال آن به نسل‌های بعدی را برعهده دارند افزود: حوزه‌های علمیه باید در بخش علمی، تفسیر و بیان احکام دینی به توده‌های مردمی موفق عمل نمایند.

امام جمعه کرمان گفت: حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیون همیشه در مقابل حرکت‌های که به دنبال وارد کردن خدشه‌ای به مردم بوده‌اند ایستادگی کرده است.

وی تصریح کرد: برای اینکه حوزه علمیه و روحانیت بتوانند مدلی از حکومت اسلامی ارائه دهند، نیاز به ایجاد یک مرکز ترویج و گسترش معارف دینی در کنار ایجاد یک مرکزیت مرجعیت دارند که با دستان مبارک آیت الله بروجردی، مرجعیت و مرکزیت در حوزه علمیه قم رقم خورد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، افزود: تلفیق مرجعیت و مرکزیت دینی توانست انقلابی را به وجود بیاورد که دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد و این نقش بسیار ممتازی محسوب می‌گردد.

امام جمعه کرمان همچنین افزود: حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی در ذکاوت و تیزهوشی و در مراقبت و مواظبت از روحانیت پیشگام بودند و حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی دادستان جدید ویژه روحانیت در کرمان و هرمزگان چهره متدین، انقلابی، مخلص، بی ادعا و کارآمد هستند.

کد خبر ۶۲۲۲۰۷۷


دادگاه روحانیت جلوی نفوذ و خدشه به حوزه‌های علمیه را بگیرد

منبع: مــهر
? دادگاه روحانیت جلوی نفوذ و خدشه به حوزه‌های علمیه را بگیرد