خودروهای دارای چراغ زنون و نور خیره‌کننده جریمه می‌شوند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اهمیت چراغ های خودرو در ایمنی رانندگی، گفت: استفاده از نورهای خیره‌کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی بوده و پلیس اعمال قانون خواهد کرد. سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۲۷ […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به اهمیت چراغ های خودرو در ایمنی رانندگی، گفت: استفاده از نورهای خیره‌کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی بوده و پلیس اعمال قانون خواهد کرد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۲۷ مرداد ماه در این رابطه اظهار کرد: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و سالم بودن آنها به حدی دارای اهمیت است که قانونگذار در جدول جرائم رانندگی و در بخش تخلفات پرخطر به آنها اشاره کرده است.

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، سه نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور استان کرمان با تاکید بر لزوم روشن و سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه در مواقع تاریکی هوا و ترددهای شبانه بیان کرد: پلیس برای خودروهای فاقد چراغ و یا دارای نقص، جریمه و نمره منفی در نظر می‌گیرد اما اگر این نقص در همان محل قابل رفع بود، آن خودرو می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص، به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی افزود: برخی از رانندگان از نورهای خیره‌کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‎‌های رنگی و یا از طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده است و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهد شد.

خوشوقت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی گفت: باید بدانیم مواردی که توسط خانواده از همان دوران کودکی به فرزندان آموزش داده می‌شود، گاهی تا آخر عمر در سبک زندگی افراد قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا از عموم مردم و خانواده‌ها می‌خواهیم نسبت به انواع تخلفات به خصوص موتورسواری فرزندانشان بی تفاوت نباشند و موارد مهم را به آنان گوشزد کنند چرا که خیلی از تخلفات مانند هرزگردی با وسایل نقلیه و دستکاری در ارقام پلاک دور از چشم پدر یا مادر انجام می‌شود و نباید به این موضوعات بی تفاوت باشیم.

خوشوقت گفت: لازم است خانواده‌ها و مخصوصاً مادران بر این گونه تخلفات حساس باشند و با یک تذکر دلسوزانه و یادآوری مقررات راهنمایی و رانندگی از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

انتهای پیام


خودروهای دارای چراغ زنون و نور خیره‌کننده جریمه می‌شوند

منبع: ایـسنا
? خودروهای دارای چراغ زنون و نور خیره‌کننده جریمه می‌شوند