خانواده بدون پوشش بیمه نداریم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه دستاوردهای حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: یکی از شاخص‌های سنجش این حوزه، سن امید به زندگی است که سال ۵۵ در ایران ۵۳ سال بوده و براساس گزارشات بانک جهانی، اکنون ۸۰ سال است. دکترمحمد جعفری  […]


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه دستاوردهای حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: یکی از شاخص‌های سنجش این حوزه، سن امید به زندگی است که سال ۵۵ در ایران ۵۳ سال بوده و براساس گزارشات بانک جهانی، اکنون ۸۰ سال است.

دکترمحمد جعفری  ­ضمن تبریک روز پزشک اظهار کرد: از خود راضی شدن در حوزه پزشکی خیلی مهم است و باید آدم حس کند، اثر دارد و حتی در حوزه معنوی همین است و وقتی از خودمان راضی می‌شویم که کارمان را به درستی و با تلاش و رفع دغدغه دیگران انجام بدهیم.

وی ضمن قدردانی از پزشکان همکار در بیمه سلامت استان کرمان افزود: نزدیک به ۷۰ درصد همکاران ما در استان از کادر پزشکی و پیراپزشکی هستند و پزشکان مستقر در بیمه سلامت اثربحشی لازم را به میزان حضور در موسسات درمانی دارند.

جعفری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: دستاوردهای حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه  در بیانیه گام دوم دنبال این هستیم انقلاب را به تمدن اسلامی تبدیل کنیم، گفت: در دوره‌ای که دست ماست باید با همت این کار را دنبال کنیم زیرا عده‌ای با جان و خونشان و عده‌ای با خدمت صادقانه در این راه تلاش کردند.

کاهش مرگ مادران باردار و کودکان زیر دو سال

وی با اشاره به توفیقات نظام اسلامی در حوزه سلامت افزود: یکی از شاخص‌های سنجش این حوزه، سن امید به زندگی است که سال ۵۵ در ایران ۵۳ سال بوده و براساس گزارشات بانک جهانی، اکنون ۸۰ سال است و شاخص دوم، مرگ مادر باردار بوده که از ۲۵۴ در ۱۰۰ هزار نفر، به ۲۵ نفر کاهش یافته است.

جعفری ادامه داد: شاخص دیگر در سنجش حوزه سلامت، مرگ کودک زیردو سال است که در ایران از ۱۹۵ در ۱۰۰۰ نفر قبل از انقلاب به ۱۲ نفر کاهش یافته و نشان می‌دهد سیستم بهداشت کشور دارد خوب عمل می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: قبل از انقلاب سیستم شبکه بهداشت به صورت زنجیره‌ای در روستا و شهر نداشتیم و از سال‌های ۶۳ و ۶۴ گسترش شبکه صورت گرفت و خانه‌های بهداشت روستایی راه افتاد و همچنان فعال است و به عنوان یک دستاورد خیلی خوب از ایران در سطح بین الملل از آن صحبت می‌شود.

وی افزود: در زمینه تربیت نیروی انسانی قبل از انقلاب هفت دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و اکنون ۷۰ دانشگاه داریم و در همه روستاها پزشکان ایرانی داریم در حالی که قبل از انقلاب در شهرها و مرکز استان پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی حضور داشتند.

جعفری اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط صندوق بیمه کارمندان دولت را داشتیم و در سال ۷۳ با تصویب قانون بیمه همگانی، جمعیت بیمه شده از چهار میلیون به ۴۰ میلیون نفر افزایش یافت و اکنون نزدیک به ۴۵ میلیون نفر از جامعه ایرانی انواعی از بیمه سلامت را دارا هستند مانند کارمندان دولت، روستائیان، عشایر، روحانیون، دانشجویان داخلی و خارجی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و خانواده شهدا.

خانواده بدون پوشش بیمه نداریم

وی در ادامه تصریح کرد: امروز ادعا داریم خانواده بدون بیمه نداریم و اگر تاریخ اعتبار بیمه فردی پایان یافته، در لحظه بیماری در بدو ورود به چرخه درمان می‌تواند به صورت غیرحضوری و با یک تلفن یا مراجعه به پنل خدمت غیرحضوری سازمان، بیمه شود و اینها دستاوردهای حوزه سلامت جمهوری اسلامی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از آنجایی که بیمه به عنوان یکی از چهار کارکرد نظام سلامت کشور مورد مطالعه قرار می‌گیرد، توجه به این حوزه موجب اطمینان خاطر موسسات درمانی و مردم می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای بیمه سلامت هستند و روزانه بیش از هشت میلیارد تومان بابت درمان بیماران توسط این سازمان هزینه می‌شود و بیش از ۱۵ هزار نفر روزانه از بیمه درمانی استفاده می‌کنند.

جعفری افزود: همه جوامع روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر(یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) بیمه رایگان دارند و از خدمات پزشک خانواده استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمدید بیمه مردم به صورت الکترونیک است و کمترین نیاز به مراجعه به ادارات بیمه را داریم و تائید داروهای گران قیمت در داروخانه به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

کاهش پرداختی بیماران با راه‌اندازی صندوق حمایت از صعب‌العلاج‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش پایانی سخنانش به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این امر موجب شده همه این بیماران فارغ از نوع بیمه پایه، از این خدمات استفاده کنند و با نشان‌دار کردن بیماران در سیستم، در هنگام دریافت خدمت در محل موسسه درانی، سهم صعب العلاج نیز دریافت می‌کنند و پرداخت از جیب آنها به حداقل ممکن رسیده است./ایسنا


خانواده بدون پوشش بیمه نداریم

منبع:یـزدان کـرمان
? خانواده بدون پوشش بیمه نداریم