حکومت امام زمان (ع) در کلام ائمه | اخبار استان کرمان

نوید حکومت پاک و آرامش‌بخش امام زمان (عج) در سخن امامان معصوم (ع) اشاره و تحقق این حکومت وعده داده شده است. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» حکومت امام زمان (عج) از حکومت‌های وعده داده شده‌ای است که در خصوص ویژگی‌های این حکومت در کلام همه ائمه اطهار (ع) به آن اشاره […]




نوید حکومت پاک و آرامش‌بخش امام زمان (عج) در سخن امامان معصوم (ع) اشاره و تحقق این حکومت وعده داده شده است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» حکومت امام زمان (عج) از حکومت‌های وعده داده شده‌ای است که در خصوص ویژگی‌های این حکومت در کلام همه ائمه اطهار (ع) به آن اشاره شده است.

در کلام امام حسین (ع) در خصوص هدایت و تحقق وعده حکومت امام زمان (عج) بیان شده است: «دوازده نفر مظاهر هدایت از ما هستند،  که اول آنان امیرالمؤمنین و آخر آنان، همین فرزند من، امامی‌است که حق را برپا خواهد داشت. 
خداوند زمین مرده را به وجود او زنده خواهد فرمود و در پرتو او دین حق را بر همه ادیان، غالب خواهد گردانید هر چند که کفار را خوش نیاید.
برای او غیبتی است که اقوامی‌ در آن دوران غیبت از دین برمی‌گردند و گروه‌هایی نیز در ایمان خود ثابت می‌مانند لیکن اینان مورد اذیت و آزار منکرین قرار می‌گیرند و به آنها گفته می‌شود اگر راست می‌گویید پس چه زمانی وعده ظهور، فرا می‌رسد. آگاه باشید کسی که در غیبت ولی عصر بر این آزارها و تکذیب‌ها صبر کند به منزله کسی است که با شمشیر در خدمت رسول الله جهاد کرده باشد».

وفور نعمت در دنیا
یکی از ویژگی‌های امام زمان (عج) وفور نعمت است، نعمتی که نه تنها در آن ضرری نیست بلکه از کسرت آن سلامتی و شادی نصیب انسان‌ها می‌شود.

پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید: خداوند، گنج‌های زمین و معادن آن را برای امام مهدی (عج) ظاهر خواهد کرد.

همچنین امام علی (ع) در کلام خود  در رابطه با ویژگی حکومت امام زمان (عج) بیان کرده است: هنگامی‌ که قائم ما قیام کند، آسمان، باران خود را فرو خواهد ریخت و زمین، گیاهان خود را خواهد رویانید. به گونه‌ای که زن، میان عراق و شام راه خواهد رفت و همه جا بر روی گیاه پا خواهد گذاشت.

گسترش عدالت
ریشه‌کن کردن ظلم و برقراری عدالت از ویژگی‌های مهم محکومت امام زمان (عج) است؛ ویژگی مهمی که همه مظلومان عالم به امید این نوید برای تحقق ظهور این امام دست به دعا نشسته‌اند.
درباره این ویژگی بیش‌ترین روایت مطرح شده است، بیش از ۱۳۲ روایت و حدیث درباره تحقق عدالت در زمان حکومت امام زمان (عج) است.

در سخنی از امام رضا علیه السلام آمده است: خداوند متعال به دست حضرت مهدی (عج) زمین را از هر ستمی پاک می‌کند و احدی جرأت ستم کردن به دیگری را پیدا نخواهد کرد.

حاکمیت محرومان
در حکومت امام زمان (عج) محرومان و مستضعفان حاکمیت را به دست می‌گیرند و ظالمانی که همواره با خوی ددمنشانه خود مردم طبقه محرم و مظلوم را با ستمگری رفتار می‌کردند، جایی ندارند.

تا آن‌جا که در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است،  آیه پنج سوره قصص با تعبیر «ما اراده کرده‌ایم که بر مستضعفان منّت نهاده، آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم»، به صراحت از امامت  مستضعفان در دوره ظهور امام زمان (عج) سخن گفته و نوید پایان دوره ستم و تعدّی و حاکمیت مظلومان را داده است.

البته سایر ویژگی‌هایی از جمله عدالت اجتماعی، رشد دانش، فضائل اخلاقی، عمران و آبادی، تکامل علم یو عقلی مردم و … از دیگر ویژگی‌هایی است که در باب هر یک از این موارد ائمه اطهار (ع) سخن گفته‌اند.

انتهای خبر/ پسند


حکومت امام زمان (ع) در کلام ائمه

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حکومت امام زمان (ع) در کلام ائمه