حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد انسانیت و حبس نفسانیت است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز، دوم مهرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) کرمان، گفت: در حوزه‌های علمیه جنگ عجیبی وجود دارد و آن، جنگ انسانیت و نفسانیت است. این درگیری […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی سپاه ثارالله، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز، دوم مهرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) کرمان، گفت: در حوزه‌های علمیه جنگ عجیبی وجود دارد و آن، جنگ انسانیت و نفسانیت است. این درگیری ختم ندارد، لحظه‌ای دشمن به آنها آرامش نمی‌دهد و باید بتوانند به نحو احسن آن را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش در حوزه‌های علمیه این است که انسانیت را به فعلیت برساند و انسان تربیت کند، افزود: تربیت انسان در مراکز علمی متفاوت است و علم و تخصص حرف اول را می‌زند اما علم و تخصص به تنهایی انسان تربیت نمی‌کند بلکه انسانیت انسان باید بارور شود لذا اگر کوهی از اصطلاحات را هم یاد بگیریم اما در میدان انسانیت ورود نکنیم ارزش چندانی ندارد.

امام جمعه کرمان حوزه‌های علمیه را محل رشد انسانیت و محل به زندان کشیدن و حبس نفسانیت دانست و اظهار کرد: هرچه فرد بتواند انسانیتش را بارور کند و نفسانیتش را کاملاً خاموش کند در حوزه علمیه موفق است.

ضرورت ایجاد وحدت برای مقابله با جنگ شناختی

سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت، گفت: دفاع مقدس، دفاع از ناموس، خاک و همه دارایی‌های نظام و کشور بود. در دوران ۸ سال دفاع مقدس همه اقوام، سلایق و مذاهب دور هم جمع شدند و با یک وحدت و حضور همه جانبه از خاک و ناموسمان دفاع کردند. ما در دفاع مقدس پیروز شدیم اگرچه شهیدان زیادی را تقدیم کردیم اما یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم در صورتی که در دوره ۲۵۰ ساله قبل از انقلاب بعضی از پادشاهان چندین میلیون کیلومتر از بهترین نقاط کشور را به راحتی به دشمن دادند.

وی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس ۸ سال با تمام دنیا جنگیدیم و با وحدتی که داشتیم پیروز شدیم، تصریح کرد: امروز با توجه به پیچیدگی که جنگ شناختی دارد این وحدت نیاز اساسی کشور ما است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان اظهار کرد: وظیفه داریم که گذشته را سرمشق قرار دهیم و با وحدت و همدلی جلوی ناملایمات و در مقابل هجمه‌هایی که در فضای مجازی است بایستیم تا شرمنده خون شهدا نشویم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات بانو فقیه مدیر سابق حوزه علمیه حضرت زینب(س) کرمان تجلیل و بانو معین‌الدینی به‌عنوان مدیر حوزه علمیه حضرت زینب(س) کرمان معرفی شد.

انتهای پیام


حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد انسانیت و حبس نفسانیت است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? حوزه‌های علمیه مکانی برای رشد انسانیت و حبس نفسانیت است