حق بیمه ۲ هزار تاکسی غیر فعال در سطح شهر ابطال خواهد شد/ آب اشامیدنی کشتارگاه تامین شد/ تبانی سرویس های مدارس برای افزایش نرخ دوباره، علت عدم خدمات دهی است

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت و محیط زیست در شورای اسلامی گفت: توجه به تعهداتی که این شرکت ها انجام داده اند هنوز برخی از مناطق را پوشش نمی دهند و مدعی هستند که هزینه برای آنها صرفه ندارد و  یا اینکه این فاقد دستگاه لازم برای حمل و نقل هستند […]

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت و محیط زیست در شورای اسلامی گفت: توجه به تعهداتی که این شرکت ها انجام داده اند هنوز برخی از مناطق را پوشش نمی دهند و مدعی هستند که هزینه برای آنها صرفه ندارد و  یا اینکه این فاقد دستگاه لازم برای حمل و نقل هستند که این نشان از عدم تعهد این شرکت ها دارد.

شصت و یک و مین جلسه علنی شورای شهرکرمان با حضور حداکثری اعضا در سازمان شورای شهر کرمان برگزار شد.

در این نشست موضوعات متعددی مطرح شد و هرکدام از اعضاء در خصوص عملکرد کمیسیون های شورای شهر کرمان  و مصوبات آن سخن راند و به ارائه مصوبات تدوین شده پرداختند.

یکی از موضوعاتی که مورد بحث در نشست علنی این هفته شورای شهر کرمان بود وضعیت طرح توسعه کشتارگاه کرمان بود 

سعید شعر باف شهردار کرمان در پاسخ به سوال اعضا در خصوص وضعیت پیشرفت طرح توسعه کشتارگاه گفت: متاسفانه زمین که قرار بود سازمان راه و شهرسازی استان کرمان در اختیار شهرداری قرار بگیرد در تعارض قرار گرفته و مودی دیگری دارد که مدعی است این زمین از قبل به وی  واگذار شده است، بنابراین شهرداری نمی تواند آن را تملک کند.

وی تاکید کرد: مشکل آبرسانی این مجموعه حل شده  و مجوز حفر چاه برای این مجموعه صادر شده است تا زمانی که این چاه به بهره برداری برسد با تانکر آب به کشتارگاه ارسال خواهد شد اما برای اجرای طرح منتطریم که زمین به ما واگذاز شود تا از تعارض خارج شود.

حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه موضوع خرید ماشین آلات عمرانی و عدم شفافیت محل تامین اعتبار این خرید از سوی شهرداری را مطرح کرد و گفت: برای خرید ماشین آلات سه منبع تامین اعم از اخذ تسهیلات، فروش املاک و مستقلات و ردیف بودجه ای بنابر این لازم است اولویت استفاده از کدام منبع را شهرداری تعیین کند.

سعید شعرباف در پاسخ به سخنان چناریان اذعان کرد: ما در شهرداری برای اولین بار منابع را بر مصارف ول کرده ایم و در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان در دو موضوع بدهی های دولت و قدرالسهم را داریم که قرار شده در موضوعات عمرانی خرج شوند این موضوعات شامل پایش تصویری، خرید دستگاه های حمل و نقل و آسفالت است بنابر این به محض تامین اولین منبع برای خرید دستگاه های عمرانی خرج خواهد شد.

وی تاکید کرد: کل بودجه اختصاص یافته به امر عمرانی ۵۲ میلیارد تومان است که برنامه ریزی شده است اگر از این بودجه ها زیاد امد در قسمت های دیگر عمرانی مثل خرید اتوبوس و … مورد استفاده قرار گیرد بنابر این تعارضی با موضوع بودجه ای نداریم .

محمود بابایی رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در خصوص طرح های فرهنگی در سطح شهر گفت: خوشبختانه اخبار خوبی از ایجاد المان ها توسط رئیس کل فرهنگ و ارشاد به ما داده شد و آسیب شناسی ویژه ای در این زمینه صورت گرفته است .

وی تاکید کرد: در خصوص چهره نازیبایی که مجتمع صالح المهدی برای شهر ایجاد کرده است نیز جلسه ای با کمیسیون زیبا سازی شهرداری برگزار  و مقرر شده تا جلسات اسیب شناسی در این زمینه برگزار و ماحصل ان به شورا اعلام شود.

محمد امین شمسی در نشست علنی به موضوعات مطروحه د رخصوص قلع دختر و قلعه اردشیر پرداخت و گفت: به برخی از موضوعات در عدم تعیین تملکات رسیده ایم که قرار شده است شهرداری در این زمینه مشکلات را رفع کند و از سویی طرح جدیدی برای احیاء و بازسازی بلوار باستانی پاریزی در دست بررسی است که وعده هایی نیز برای تغییرات در ان جهت بازسازی و احیا داده شده است.

دیگر موضوعی در در نشست علنی شورای شهر امروز کرمان مورد اعتراض اکثریت اعضا بود وضعیت نابسامان سرویس مدارس و طرح ترافیکی آنها بود .

فتح الله مویدی رئیس کمیسیون بهسازی و خدمات به بیکاری ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی اشاره کرد و گفت: در جلسات متعددی که در اموزش و پرورش برگزار شد  مشخص شد که ۱۳ شرکت برای سرویس مدارس با آموزش و پرورش قرار داد امضا کرده اند با توجه به اینکه در شورای شهر افزایش ۳۵ درصد مطرح شده بود این ۱۳ شرکت با تبانی مبلغ را تا ۴۰ درصد افزایش دادند اما با این حرکت اعتراضات آنها کاسته نشد.

وی ادامه داد: با توجه به تعهداتی که این شرکت ها انجام داده اند هنوز برخی از مناطق را پوشش نمی دهند و مدعی هستند که هزینه برای آنها صرفه ندارد و  یا اینکه این فاقد دستگاه لازم برای حمل و نقل هستند که این نشان از عدم تعهد این شرکت ها دارد.

مویدی اذعان کرد: آمار ها نشان می دهد که ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی خطی در سظح شهر کرمان مجوز  فعالیت داشته و از سوخت یارانه ای استفاده می کنند اما هنگان سرویس دهی شاهدیم که تنها ۲ هزار تاکسی خطی فعالیت دارند بنابراین باید بررسی کرد که مابقی که یارانه و حق بیمه و عضویت دارند چرا خدمات دهی نمی کنند.

وی اذعان کرد: در حالی که اکثر مردم فرزندان خود را با سرویس حمل و نقل عمومی جابجا می کنند بارها معترض بوده اند که تاکسی وجود ندارد بنابراین از همین تاکسی ها باید خواست تا ماهانه کار سرویس مدارس را انجام دهندکه از کار کرد انها در خطوط اصلی هم هزینه بیشتری خواهد، شد.

سعید شعرباف در تکمیل سخنان فتح الله مویدی اذعان کرد: متاسفانه سازمان تاکسی رانی امار دقیقی از تاکسی های غیر فعال ندارد بنابر این به دنبال شناسایی این افراد هستیم تا با اعلام به تهران حق بیمه انها را قطع کنیم و افرادی را که در حال کار هستند و بیمه نیستند را نیز جایگزین کنیم متاسفانه اکثر تاکسی های غیر فعال فقز به خاطر حق بیمه از مجموعه جدانشده اند والا خدماتی نمیدهند.

شهردار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به پایان سال و اوج مراجعه کنندکان در خصوص پروانه های ساختمانی بنابر این لازم است که اعلام کنیم هیچ تخفیفی برای پروانه ساختمانی در نظر گرفته نشده است بنابراین اگر کسانی قصد دارند برای دریافت پروانه اقدام کنند این امر را به ماه های اخر نیندارند.

انتهای پیام/ طهماسبی

 




حق بیمه ۲ هزار تاکسی غیر فعال در سطح شهر ابطال خواهد شد/ آب اشامیدنی کشتارگاه تامین شد/ تبانی سرویس های مدارس برای افزایش نرخ دوباره، علت عدم خدمات دهی است

منبع:آرمـان
? حق بیمه ۲ هزار تاکسی غیر فعال در سطح شهر ابطال خواهد شد/ آب اشامیدنی کشتارگاه تامین شد/ تبانی سرویس های مدارس برای افزایش نرخ دوباره، علت عدم خدمات دهی است