جهانی اندوه از هیروشیما تا فلسطین | اخبار استان کرمان

اگر عالم را یک پیکر بدانیم، رنج برای مردم در هر قسمتی اتفاق بیفتد به‌ یقین تمام دنیا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، امروز درد مردم غزه عالم را فراگرفته و دنیا را متالم کرده است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ سال‌ها پیش در جریان جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها به زعم […]



اگر عالم را یک پیکر بدانیم، رنج برای مردم در هر قسمتی اتفاق بیفتد به‌ یقین تمام دنیا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، امروز درد مردم غزه عالم را فراگرفته و دنیا را متالم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ سال‌ها پیش در جریان جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها به زعم خودشان برای پایان دادن به جنگ در اقدامی وحشیانه دو شهر هیروشیما و ناگازاکی ژاپن را توسط بمب‌های اتمی با خاک یکسان کردند.

اگرچه سال‌هاست به ظاهر از بمب‌های اتمی استفاده نشده اما امروز می‌بینیم که کودک‌کش‌های صهیونیستی با انواع مختلفی از سلاح‌های آمریکایی بزرگ‌ترین جنایات تاریخ بشریت را در غزه رقم می‌زنند.

وقتی که به عمق ماجرا ورود پیدا می‌کنید، سرمنشا را یک جا و یک تفکر می‌یابید که تنها قصد سیطره و سلطه بر جهان داشته و در نهایت غارت منابع و انسانیت را در سر می‌پروراند.

 امروز اگرچه آمریکا در گوشه رینگ ایستاده و خود را بی‌گناه در جنایات غزه می‌داند اما همه آگاهیم که در پشت صحنه تامین‌کننده سلاح‌های مرگ‌بار برای گرفتن جان زنان، مردان و کودکان سرزمینی‌ست که به‌راستی مالکان حقیقی فلسطین هستند.

یحیی کمالی‌پور در این رابطه به خبرنگار ما گفت: از زمانی که آمریکا تحت عنوان یک دولت مستقل تشکیل شد تا به امروز، تفکر استعماری را بر مجموعه عملکردی خویش حاکم کرده و این خود‌محوری نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری در ابعاد مختلف است.
 

وی افزود: در رابطه با رخداد بمباران اتمی ژاپن می‌توان گفت اگر جهان را یک پیکر بدانیم، رنجی که بر مردم این کشور تحمیل شد، اگر عالم را یک پیکر بدانیم، رنج برای مردم در هر قسمتی اتفاق بیفتد به‌ یقین تمام دنیا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حمایت جنایت‌گونه آمریکا علت کشتارهای بی‌امان غزه
 

نماینده اسبق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام وحشیانه آمریکا در واقع دل جهان را به‌درد آورد، با گذشت سال‌ها از وقوع این حادثه آثار آن همچنان برجای مانده و هر ساله در ژاپن و کشورهای مختلف یادمان‌‌هایی برای کشته‌شدگان این جنگ نابرابر برگزار می‌شود.
 
کمالی‌پور اذعان کرد: می‌دانیم آمریکا با یک هدف مشخص و به‌کارگیری شیوه‌های مختلف در دنیا و کشورهای غربی عملیات‌هایی انجام می‌دهد، اگر پشتیبانی، همراهی و اطلاعات آمریکا نبود اسرائیل در فلسطین مرتکب جنایت نمی‌شد و فریاد عدالت‌خواهی و خون‌خواهی در برابر شهادت ۴۰ هزار انسان بی‌گناه و تخریب خانه‌ها بلند نبود.
 
وی با تاکید بر اینکه خوی وحشی‌گری آمریکا از ابتدا تا انتها ادامه خواهد داشت و تا زمانی این حاکمیت بر آمریکا ادامه دارد، چنین رخدادهایی در هر جای دنیا که سبب قدرتمندی ظالم و پایمال شدن حق مظلوم باشد، اجتناب‌ناپذیر است.

پذیرش حقوق بشر در راستای تامین منافع ابرقدرت‌ها
 

در ادامه حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ابراز کرد: آمریکا و هم‌پیمانان غربی خود، پذیرش حقوق بشر را مشروط به تامین منافع خود می‌دانند و توجهی به آرمان‌های انسانی ندارند، نمونه بارز آن کشته شدن تعداد زیادی از مردم ژاپن در بمباران اتمی هیروشیما در یک روز است.
 
وی ادامه داد: در حادثه ترور ترامپ، رسانه‌های مختلف این اقدام را محکوم کردند، ضمن اینکه در غزه هر روز نظاره‌گر به شهادت رسیدن افراد زیادی هستیم و در برابر این جنایات هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود.
 
امام جمعه رودبار در پایان تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا با رواج شعار حقوق بشر بر خلاف دفاع از حق ملت‌های مظلوم به‌دنبال تسلیم کردن و تحمیل ارزش‌های خود به کشورهای دیگر است.
 
انتهای خبر/ن


جهانی اندوه از هیروشیما تا فلسطین

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? جهانی اندوه از هیروشیما تا فلسطین