جهاد دانشگاهی در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام برمی‌دارد | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان فرماندار شهرستان بم گفت: جهاد دانشگاهی در ۴۴ سال از فعالیت خود همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکاء بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی به دنبال ارائه دانش، فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام بردارد. محمد برزنگ در […]



نذیر کرمان/کرمان فرماندار شهرستان بم گفت: جهاد دانشگاهی در ۴۴ سال از فعالیت خود همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکاء بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی به دنبال ارائه دانش، فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام بردارد.

محمد برزنگ در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به چهل و چهارمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بدون تردید اگر بتوانیم در جامعه شرایطی فراهم کنیم که علم و تحقیق با هم همسو شوند، راه تعالی و پیشرفت کشور کماکان باز خواهند ماند.

 وی با اشاره به عدم تناسب رسته‌های دانشگاهی با میدان، اقتصاد و صنعت در دهه‌های گذشته افزود: دانشجویان محفوظاتی می‌خواندند که بیشتر تئوری بودند و یا رشته‌های دانشگاهی خیلی مرتبط با صنعت نبود.

برزنگ در ادامه با اشاره به اینکه اصل دانشگاه و مبنای انقلاب اسلامی، دین و بها دادن به عقل وعلم است که این دو در هم آمیخته‌اند، گفت: فرمان امام راحل برای تشکیل جهاد دانشگاهی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی بود.

فرماندار بم بیان کرد: جهاد دانشگاهی در ۴۴ سال از فعالیت خود همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکاء بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به دنبال ارائه دانش، فناوری، تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی موردنیاز در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین فلسفه‌های تشکیل جهاددانشگاهی به دستور حضرت امام راحل(ره) آمیخته شدن علم و تحقیق با یکدیگر بود، تصریح کرد: آمیخته نشدن علم و تحقیق منشأ بروز بسیاری از مشکلات در جامعه بوده و جهاد دانشگاهی با استفاده از پتانسیل بالای خود به نحو بسیار مطلوبی در آمیخته شدن این دو رکن اساسی موفق بوده است.

برزنگ اظهار کرد: با توجه به شرح وظایفی که جهاد دانشگاهی دارد خیلی می‌تواند در بحث رونق اقتصادی، اشتغال، مسائل آموزشی و علمی موثر باشد. بنابراین دوره‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های شهرستان بم توسط این نهاد، خیلی می‌تواند مفید باشد و باید در این راستا نیازسنجی شود.

فرماندار بم افزود: اکنون محور اقتصاد شهرستان بم بر مبنای کشاورزی، صنعت  و جاذبه‌های گردشگری است و چنانچه در این سه حوزه مطالعات علمی، پژوهشی و تحقیقی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌انجام شود، بدون تردید در بهبود وضعیت مفید خواهد بود.

وی تأکید کرد: کارهایی که توانمندسازی افراد را به دنبال دارد، باید در شهرستان ما بیشتر شود و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه می‌توانیم عملکرد خوبی در این خصوص داشته باشیم و آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

برزنگ با بیان اینکه دانش باید با صنعت و کشاورزی عجین شود و تنها به صورت تئوری نمی‌توان کارعلمی را پیش ببریم و باید فضای دانش به همراه تحقیق باشد.

فرماندار بم در بخش پایانی سخنانش گفت: دانشجویان باید بکوشند در برون ‌رفت کشور از مشکلات نقش سازنده و تأثیرگذار ایفا کنند و مراکز دانشگاهی نیز باید همواره در مسیر اسلام و چارچوب اندیشه ‌های ناب اسلامی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در ارتقاء علم و فناوری نقش بسزایی داشته باشند وهر چقدر با علم و فناوری پیش برویم، در تمام عرصه‌ها شاهد رشد خواهیم بود.

انتهای پیام


جهاد دانشگاهی در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام برمی‌دارد

منبع: ایـسنا
? جهاد دانشگاهی در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور گام برمی‌دارد