جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود | اخبار استان کرمان

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: جشنواره حنا در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ نشست خبری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب و کارشناسان این اداره با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان در محل دفتر رئیس جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد. یعقوب مرادی […]


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/fetfet/domains/nazirkerman.ir/public_html/nazirkwp/plugins/easy-watermark/src/classes/Features/CacheBusting.php on line 155




رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: جشنواره حنا در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ نشست خبری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب و کارشناسان این اداره با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان در محل دفتر رئیس جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

یعقوب مرادی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب در این نشست اظهار کرد: رودبار جنوب در تولید گندم با کشت ۲۳ هزار هکتار سطح زیر کشت رتبه اول استان را دارد.

وی ادامه داد: بیش‌ترین مشکل ما در رابطه با گندم مبارزه با آفت «سن» است که امسال نیز با همکاری کشاورزان و مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی انجام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب از افزایش مراکز خرید در سال جاری خبر داد و گفت: ما در بحث خرید گندم سه مرکز خرید داشتیم که دو کارشناس جهاد کشاورزی را به صورت تمام وقت در این مراکز مستقر و مشکلی در این رابطه نداشتیم.

مرادی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که جشنواره حنا چرا برگزار نشد، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و این جشنواره در آبان‌ماه در شهرستان رودبار جنوب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رودبار جنوب ما به طور کلی تولید کننده محصولات کشاورزی هستیم، تصریح کرد: در بحث راه‌اندازی مراکز بسته‌بندی گیاهان دارویی و کنجد نیازمند سرمایه‌گذار خصوصی هستیم و ما آمادگی لازم را جهت واگذاری تسهیلات ویژه به این افراد را داریم.

مرادی بیان کرد: برای ایجاد کارخانه‌ تولیدی نظیر نوار طیف و غیره در بحث کشاورزی نیز آمادگی همه‌جانبه را با سرمایه‌گذاران خصوصی خواهیم داشت و با آغوشی گرم از آن‌ها استقبال خواهیم کرد چون ما در بحث وسایل کشاورزی همه امکانات را باید از استان‌ها دیگر تأمین کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب گفت: اسناد اراضی کشاورزی دو روستای تمیری و محمودآباد دو زیارتی به طور کامل انجام شده است و به زودی به صورت نمادین در یکی از این دو روستا با حضور مسئولان به کشاورزان اهدا خواهد شد.

وی به وضعیت دامی شهرستان اشاره کرد و افزود: رودبار جنوب با ۱۰ هزار گاو، ۴ هزار نفر شتر و ۱۷۵ هزار دام سبک و ۲۰ واحد صنعتی یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه دامداری است.

رئیس جهاد کشاورزی رودبار جنوب با بیان اینکه بیش‌ترین آمار خروج دام را داریم، عنوان کرد: کشتارگاه شهرستان رودبار جنوب با پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب تعیین مکان شده است و کار ساخت آن بر عهده شهرداری است که به زودی انجام خواهد شد.

وی خواستار شد: کشاورزان به کاشت محصولات کم‌آب بروند چرا که ما با بحران کم‌آبی در استان رو به‌ رو هستیم و همچنین کاشت و ایجاد محصولات باغی نظیر خرما و انگور که بازدهی بهتری دارند.

مرادی اظهار کرد: در بحث حمایت از صنایع دستی ۲۵ صندوق خرد روستایی را راه‌اندازی کردیم و به دنبال این هستیم که یک غرفه دائمی را در بازارچه شهرداری اجاره و به فروش محصولات صنایع دستی و خانگی بانوان شهرستان اختصاص دهیم.

منبع: رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر


جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? جشنواره حنا در آبان‌ماه برگزار می‌شود