جذب اعتبار ۵۰ روستای استان کرمان از شورای برنامه‌ریزی

مدیرکل روستایی استانداری کرمان، گفت: ۵۰ دهیاری استان به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شدند و به غیر از اعتبار ماهیانه اعتباری از شورای برنامه‌ریزی جذب می‌کنند. – اخبار استانها – محمدجواد عبدالکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان کرمان است، […]

مدیرکل روستایی استانداری کرمان، گفت: ۵۰ دهیاری استان به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شدند و به غیر از اعتبار ماهیانه اعتباری از شورای برنامه‌ریزی جذب می‌کنند.

– اخبار استانها –

محمدجواد عبدالکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان کرمان است، اظهار داشت: در استان ۱۵۴ دهستان، حدود ۵ هزار و ۴۰۰ آبادی و قریب ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای دهیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته در استان کرمان، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه روستایی افتاده است، گفت: امسال هزار و ۳۳۱ دهیاری ما ارتقای درجه گرفتند و ۵۰ دهیاری در استان کرمان به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شدند که می‌توانند از شورای برنامه‌ریزی شهرستان خود اعتبار جذب کنند که این اعتبار به غیر از اعتباری است که ماهیانه به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان، با ابراز اینکه امسال تلاش زیادی در حوزه زیرساخت و توانمندسازی روستاها در استان کرمان انجام شده است، بیان کرد: روستا باید محل تولید باشد و در این صورت است که هم روستا و هم کشور ما رونق می‌گیرد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری سال‌ها است که بحث تولید را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا در روستاها، در کنار تولید خود را از نظر علمی هم به‌روز کرده و علمی‌ترین، مکانیزه‌ترین و اقتصادی‌ترین تولیدات را داشته باشیم، ادامه داد: اگر تولید ما علمی باشد، محصول ما ارزان‌تر و بیشتر شده و کار ما راحت‌تر می‌شود.

عبدالکریمی با اشاره به اینکه با کمک دهیاران، شوراهای روستایی و ادارات به دنبال شناسایی بازارهای مصرف هستیم تا تولیدات ما مطابق با سلیقه بازار باشد، گفت: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است و همه ما وظیفه داریم نقش‌آفرینی مناسبی در جهت انجام تکلیف خود در این راستا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در دفتر امور روستایی ایجاد بستر مناسب برای نقش‌آفرینی مدیران و حکمرانان روستایی است، ادامه داد: آنها هم وظیفه دارند که بستر را برای نقش‌آفرینی مردم مهیا کنند تا توانمندی افراد مختلف در کنار هم قرار گرفته و کارهای بزرگ و مهمی انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه گیاهان دارویی در کشور سرآمد بوده و بهشت گیاهان دارویی است، گفت: برآورد شده که تا ۲۰ سال آینده، تراکنش مالی گیاهان دارویی استان کرمان، ۲۵ برابر شود البته سهم ما از بازار جهانی گیاهان دارویی بسیار ناچیز است و با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان باید این ظرفیت را ارتقا بدهیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




جذب اعتبار ۵۰ روستای استان کرمان از شورای برنامه‌ریزی

منبع: تسنــیم
? جذب اعتبار ۵۰ روستای استان کرمان از شورای برنامه‌ریزی