ثبات در میزان عرضه و تقاضا گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تأمین گوشت مناسبات مذهبی و گذر از فشار بر بازار گوشت، گفت: عرضه و تقاضا در این بازار نسبت‌به قبل در حالت ثبات است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» علی‌اصغر ملکی درباره آخرین وضعیت گوشت گوسفندی در بازار پروتئین کشور عنوان کرد: اتحادیه گوشت به‌نوعی، […]



رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تأمین گوشت مناسبات مذهبی و گذر از فشار بر بازار گوشت، گفت: عرضه و تقاضا در این بازار نسبت‌به قبل در حالت ثبات است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» علی‌اصغر ملکی درباره آخرین وضعیت گوشت گوسفندی در بازار پروتئین کشور عنوان کرد: اتحادیه گوشت به‌نوعی، خودش مصرف‌کننده گوشت است و این محصول را از تولیدکنندگان دریافت کرده و به‌عنوان حلقه میانی بازار گوشت عمل می‌کند.

افزایش تزریق گوشت، قیمت را تثبیت می‌کند

وی ادامه داد: اتحادیه گوشت به‌عنوان تنظیم و توزیع‌کننده در بازار عمل می‌کند و امروز ما شاهد این هستیم که نسبت‌به قبل گوشت بیش‌تری به بازار تزریق می‌شود و در صورتی که این روند توزیع به همین شکل ادامه یابد به طور قطع منطقی‌شدن قیمت در بازار را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور افزود: در سه هفته اخیر بازار گوشت و به‌خصوص گوشت گوسفندی شاهد کاهش قیمت و شیب نزولی آرام قیمت در بازار بوده است و یکی از علت‌های آن را می‌توان افزایش گوشت وارداتی و تا قدری کم‌شدن میزان خرید مردم به‌واسطه توان مالی ذکر کرد.

ملکی توضیح داد: مصرف گوشت نسبت‌به گذشته تا حدی کاسته شده که امید داریم با توجه به مشکلاتی که کاهش مصرف گوشت برای سیستم درمان کشور به وجود می‌آورد این روند با تدابیر دولت اصلاح شود تا در آینده نیاز نباشد همین هزینه؛ بلکه مبلغ بیش‌تری را در حوزه درمان در کشور هزینه کنیم.

وی با اشاره افزایش مصرف گوشت در مقاطعی نظیر محرم و بازگشت حجاج و عید قربان و… گفت: در حال حاضر این مناسبت‌ها به پایان رسیده و میزان مورد نیاز گوشت برای همه این مناسبت‌ها تأمین شده است و از این به بعد دیگر فشاری بر بازار تأمین گوشت نیست و از شرایط فشار خارج شده‌ایم.

 از مهرماه مصرف گوشت در کشور افزایش می‌یابد

وی تصریح کرد: آمار سال‌های گذشته نشان از این دارد که از مهرماه به بعد تا حدی مصرف گوشت در کشور افزایش می‌یابد که با مدیریت وزارت کشاورزی و نظارت نهادهای ناظر و مدیریت عمومی گوشت در کشور ان‌شاءالله شاهد آرامش بیش‌تری در این بازار خواهیم بود.

منبع: راه دانا
انتهای خبر/ طهماسبی


ثبات در میزان عرضه و تقاضا گوشت

منبع:آرمـان
? ثبات در میزان عرضه و تقاضا گوشت