تولید گالوانیزه گرم، ظرفیتی که مغفول ماند

مدیر کارخانه فولاسازان سابق در کرمان گفت: نبود سرمایه‌گذار و مخروبه شدن کارخانه مکمل تولید برج‌های نور و تیر چراغ برق‌، هزینه تولید را افزایش داده است. مهدی علی‌نقی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ از عدم توجه مسئولان به احیاء کارخانه و از بین رفتن منابع در واحد تولیدی […]


مدیر کارخانه فولاسازان سابق در کرمان گفت: نبود سرمایه‌گذار و مخروبه شدن کارخانه مکمل تولید برج‌های نور و تیر چراغ برق‌، هزینه تولید را افزایش داده است.

مهدی علی‌نقی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ از عدم توجه مسئولان به احیاء کارخانه و از بین رفتن منابع در واحد تولیدی فولاد‌سازان کرمان خبر داد و گفت: سال‌هاست که چشم انتظار نگاه حمایتی مسئولان هستیم.

وی افزود: طرح تولید گالوانیزه گرم در شرکت فولادسازان کرمان واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ با حضور مسئولان استانی در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید.


مدیر کارخانه فولادسازان کرمان سابق ادامه داد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۳میلیون و ۱۷۸ هزار ریالی و در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع ساخته شد.


علی‌نقی اذعان کرد: ظرفیت تولید این واحد که برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال ایجاد کرده بود، گالوانیزه گرم ۱۰۰ تن و آب‌کاری فلزات نیز ۱۰۰ تن بوده و مکمل کارخانه تولید برج نور و تیرهای چراغ برق است که امروز هر دو کارخانه دچار نوسانات شده‌اند گرچه کارخانه برج نور احیاء شده اما واحد تولید گالوانیزه گرم همچنان محلی برای سکه‌سازی سارقان شده و تمام اموال آن به‌ یغما رفته است.

وی به روش رنگ‌آمیزی گالوانیزه گرم اشاره کرد و گفت: فرایندی است، که طی آن محصولات فلزی از جنس فولاد یا چدن و سایر را با پوششی از مذاب فلز روی می‌پوشانند، تا در برابر عوامل محیطی مقاومت بالاتری پیدا کند و به‌صورت غرق‌آبی انجام می‌شود.


مدیرکارخانه فولادسازان سابق افزود: اولین و تنها واحد گالوانیزه گرم دارای مجوز، در جنوب‌ شرق کشور بود که علاوه بر آب‌کاری محصولات تولیدی، خود به مجموعه بزرگی از تولیدات که هم به لحاظ کیفیت و هم قیمت تمام شده بسیار مناسب بود، تبدیل شده بود اما چرخ روزگار در دهه ۹۰ بر وفق آن نچرخید و این واحد رو به تعطیلی گرائید.


علی‌نقی در پایان خاطرنشان کرد: این کارخانه به‌دلیل نبود سرمایه‌گذار مناسب و مشکلاتی که شریک سرمایه‌گذار قبلی بر سر آن آورده است حداقل به ۳۰۰ میلیارد سرمایه اولیه نیاز دارد که عملاً غیرممکن است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


تولید گالوانیزه گرم، ظرفیتی که مغفول ماند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تولید گالوانیزه گرم، ظرفیتی که مغفول ماند