تولیدات بانوی کرمانی در تراز جهانی

بانوی کارآفرین کرمانی با تلاش شبانه‌روزی توانسته است که اکسیر موفقیت را با تولید گیاهان دارویی به‌دست آورد. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، انسان‌های موفق همیشه از کوچک‌ترین چیزهایی که شاید من و شما از آن به سادگی عبور می‌کنیم، نمی‌گذرند بلکه با دیدگاه فرصت به محیط اطراف خود نگاه می‌کنند. […]


بانوی کارآفرین کرمانی با تلاش شبانه‌روزی توانسته است که اکسیر موفقیت را با تولید گیاهان دارویی به‌دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، انسان‌های موفق همیشه از کوچک‌ترین چیزهایی که شاید من و شما از آن به سادگی عبور می‌کنیم، نمی‌گذرند بلکه با دیدگاه فرصت به محیط اطراف خود نگاه می‌کنند.

برای مثال می‌توان به اقلیم گیاهی استان کرمان اشاره کنیم که سرشار از گیاهان دارویی است، گیاهانی که شاید ما به سادگی از آن عبور کنیم.

مژده سرچشمه‌پور از بانوان رفسنجانی است که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس کامپیوتر و دکترای کسب و کار از بنیاد اروپاست، بانویی که توانسته با شناخت گیاهان دارویی و پرورش آن‌ها از این فرصت استفاده کند و از طریق صادرات این محصولات پا به بازارهای جهانی بگذارد.

سرچشمه‌پور از علاقه‌اش به پرورش گیاهان دارویی آن هم از سال تحصیلی دوم ابتدایی با ما سخن گفت، او به خبرنگار اجتماعی «نذیر کرمان» توضیح داد: از همان کودکی به‌دلیل علاقه‌ام به‌دنبال گیاهان دارویی و شناخت خواص‌شان بودم.

سرچشمه‌پور ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ به‌ دلیل بحران آب در رفسنجان و تک محصولی بودن این شهرستان تصمیم گرفتم تا یک کشت جایگزین برای شهرستان رفسنجان تعرف کنم ازاین‌رو بر روی گیاهان دارویی متمرکز شدم.

این بانوی نمونه ایرانی بیان کرد: در ابتدای راه با هزینه ۲۸ میلیون تومان زمینی خریداری و بعد از آن شرکتی با هدف تولید گیاهان دارویی تاسیس کردم.

وی ادامه داد: با سرمایه شخصی‌ام کار تحقیق و پژوهش در خصوص گیاهان دارویی را آغاز و انواع گیاهان دارویی را کشت کردم تا در این آزمایش متوجه شوم با توجه به آب و هوا و زمین رفسنجان چه گیاهانی قابلیت کشت در این مکان را دارند.

سرچشمه‌پور عنوان کرد: بعد از آزمایشات فراوان از میان ۷۰ نوع گیاه داروی که کشت کرده بودم به این نتیجه رسیدم که با توجه به اقلیم، خاک و زمان کشت در رفسنجان امکان کشت ۴۰ نوع گیاه دارویی در این منطقه وجود دارد.

این بانوی کارآفرین توضیح داد: تقریباً می‌توان گفت پروژه‌ای که آغاز کرده بودم در سال اول موفقیت چندانی نداشت اما تجربه خوبی بود تا بتوانم در سال‌های بعد از آن الگو بگیرم و خوشبختانه به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافتم.

وی عنوان کرد: در ادامه کار به روستاهای مختلف شهرستان رفسنجان رفتم و تلاش کردم که اقلیم‌های گوناگون را شناسایی کنم تا با توجه به تجربیاتی که داشتم زمان کشت و محصول قابل کشت در روستاهای مختلف را تعیین کنم.

این بانوی نمونه ایرانی افزود: در مساجد روستاهای مختلف دوره‌ها و جلسات متعددی برگزار کردم و افرادی که تمایل به کشت گیاهان دارویی را داشتند آموزش دادم و در نهایت محصول تولید شده آنان را خریداری می‌کردم.

سرچشمه‌پور با اشاره به موفقیت‌های مختلفی که در این زمینه کسب کرده بود، گفت: در سال ۹۵ به‌عنوان کارآفرین معاصر ایران معرفی شدم، ضمن این که از سال ۹۳ تاکنون نیز به‌عنوان کارآفرین نمونه استان شناخته شدم ، در سال ۹۸ بانوی برگزیده و آینده پژوه کشور و در سال ۹۹ نیز به‌عنوان کارآفرین نمونه کشور و در سال ۱۴۰۰ نیز به عنوان بانوی نمونه و ملی کشور معرفی شدم.


وی ادامه داد: از آن‌جا که سه سال پیای به‌عنوان کارآفرین نمونه معرفی شدم به‌عنوان مشاور گیاهان دارویی در دفتر ریاست جمهور برای استان کرمان انتخاب شدم که البته این افتخار را دارم که پاسخگو و مشاور دوستان و همکاران در سراسر ایران نیز هستم.

این بانوی کارآفرین با تاکید بر این که آموختن گامی موثر در موفقیت کارهایش بوده است، اظهار کرد: ۲۱ سال است که مشغول به این کار هستم اما ۱۷ سال قبل از آغاز به این کار در کار پژوهشی قدم برداشتم و سعی کردم دوره‌های مدیریتی و کسب و کار را بگذارنم.

سرچشمه‌پور عنوان کرد: در این سال‌ها موفق به مدرک مدیریت کسب و کار در تراز جهانی از بنیاد اروپا شده‌ام، اصالت‌نامه زرین مدیریت در تراز جهانی، مدیریت در مجمع جهانی با روکش طلا از اروپا، ایزوی کیفیت محصول از اروپا و دوره‌های مختلفی را گذارندم تا بتوانم فردی توانمند در زمینه کاری خود باشم.

وی افزود: زمانی‌که از استانداری کرمان انتخاب شدم تا در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی حضور پیدا کنم سعی کردم برای استان و شهرم مقام کسب کنم و به‌عنوان برگزیده در نمایشگاه‌ها انتخاب شوم.

این کارآفرین نمونه کشوری عنوان کرد: در تمام روزهای کاری خود در تلاش بودم تا نشان دهم یک زن ایرانی می‌تواند و شعار «خواستن توانستن است» را به منصه ظهور برسانم از این‌رو باور دارم هر زمان فردی اراده کند می‌تواند به آنچه می‌خواهد دست یابد.

سرچشمه‌پور به نام تجاری محصولاتش اشاره کرد و گفت: «شاهین طب رفسنجان» نام برند محصولات من است چرا که معتقدم شاهین با توجه به فرصتی که دارد از بالا به زمین نگاه می‌کند و بعد طعمه خود را شکار می‌کند.

وی تاکید کرد: اقلیم استان کرمان به‌گونه‌ای است که در کوه‌ها گیاهان دارویی فراوانی وجود دارد اما متاسفانه زیاد به آن توجه نمی‌شود ازاین‌رو معتقدم همه آنچه در کوه‌ها وجود دارد به‌عنوان یک فرصت و نعمت است.

بانوی نمونه کشوری بیان کرد: بانوان تلاش کنند با دیدگاه خدمت به مردم فعالیت کنند و هیچ زمانی فکر نکنند که نمی‌شود اتفاقاً در زمانی زندگی می‌کنیم که بهترین و بالاترین فرصت‌ها وجود دارد و تنها باید دیدگاه‌تان را عوض کنید و اگر فکر و نیت‌تان خدایی باشد مطمئن باشید که موفق می‌شوید.

انتهای خبر/ پسند
 
 
 
 


تولیدات بانوی کرمانی در تراز جهانی

منبع:آرمـان
? تولیدات بانوی کرمانی در تراز جهانی