توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق ۱۹ میلیارد ضرر داشت | اخبار کرمان

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، مایلز کاگینز، سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان (اپیکور)، زیان ناشی از توقف رسمی صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق، برای اربیل، بغداد و شرکت های نفتی را از مارس ۲۰۲۳ تاکنون، ۱۹ میلیارد دلار عنوان کرد. به گزارش کردپرس، کاگینز، در مصاحبه با نشریه […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از میدل ایست نیوز، مایلز کاگینز، سخنگوی انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان (اپیکور)، زیان ناشی از توقف رسمی صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق، برای اربیل، بغداد و شرکت های نفتی را از مارس ۲۰۲۳ تاکنون، ۱۹ میلیارد دلار عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، کاگینز، در مصاحبه با نشریه انگلیسی زبان Zoom، ادعای رویترز مبنی بر قاچاق نفت اقلیم کردستان عراق به کشورهای همسایه، بویژه ترکیه را تکذیب کرد و گفت شرکت های نفتی عضو انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان، نفت استخراج شده را به خریداران داخلی و به منظور مصرف داخلی در نیروگاه‌ها به مشتریان خود می‌فروشند.

وی آمادگی این ۸ شرکت نفتی برای ادامه مذاکره با بغداد و اربیل، به منظور رسیدن به یک توافق جامع برای ازسرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه را اعلام کرد.

صادارت نفت اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه، از ماه مارس ۲۰۲۳ متوقف شده است.

این اقدام در پی برنده شدن عراق در پرونده شکایت از ترکیه به خاطر صادرات نفت خام اقلیم کردستان، بدون اجازه بغداد صورت گرفته است.


توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق ۱۹ میلیارد ضرر داشت

منبع: اصلاحات نیوز
? توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق ۱۹ میلیارد ضرر داشت