توقف تولید تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی وزارت صمت گفت:«تولید خودرو‌های تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین  CVT،آریا،رانا AMT ،هایما ۸S  و آریسان ۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد». امید قالیباف در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند،افزود:«جمع این تعهدات کمتر از […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: سخنگوی وزارت صمت گفت:«تولید خودرو‌های تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودرو‌های شاهین  CVT،آریا،رانا AMT ،هایما ۸S  و آریسان ۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد».

امید قالیباف در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند،افزود:«جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره‌گذاری خواهند شد».

وی همچنین با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحلۀ اول تخصیص یکپارچه اظهار کرد:«در مرحلۀ دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) با افزایش رشد تولید،۵۰ درصد طرح‌های فروش،خارج از قرعه‌کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت».

به گزارش فردای کرمان به نقل از تسنیم سراسری،وی ۲۷ تیرماه بیان کرد:«گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با ۱۸ درصد رشد،رکورددار بخش تولید در رشد اقتصادی بود».

سخنگوی وزارت صنعت،معدن و تجارت،نتایج اقدامات کمّی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت:«این صنعت طبق ابلاغ ۸ ماده‌ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلت‌فرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت».

قالیباف ادامه داد:«هدف‌گذاری امسال،ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم».

وی اضافه کرد:«در ماه آینده خبر‌های خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید». /پ




توقف تولید تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد

منبع:خبر کرمان
?

توقف تولید تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی