توسعۀ فعالیت‌های مس برای استان مهم است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که مس نماد صنعت استان کرمان است،گفت:«در راستای طرح‌های توسعه‌ای مانند دره‌زار و درآلو،پیگیری‌های متعدد را انجام دادیم». محمدمهدی فداکار افزود:«برای کشور،استان و صنعت،توسعۀ فعالیت‌های مس مهم است. تمام توان خودمان را در ماه‌های گذشته برای شرکت گذاشته‌ایم». وی در دیدار رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان این‌که مس نماد صنعت استان کرمان است،گفت:«در راستای طرح‌های توسعه‌ای مانند دره‌زار و درآلو،پیگیری‌های متعدد را انجام دادیم».

محمدمهدی فداکار افزود:«برای کشور،استان و صنعت،توسعۀ فعالیت‌های مس مهم است. تمام توان خودمان را در ماه‌های گذشته برای شرکت گذاشته‌ایم».

وی در دیدار رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران،ادامه داد:«ما هم به دنبال توسعه و استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم. همۀ زنجیره‌های توسعه در مس فراهم است».

 به گزارش فردایکرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نشست با اعلام خبر خوش به نتیجه رسیدن تامین آب پروژه درآلو با همت استاندار کرمان گفت:«آب دهانۀ تونل تحویل پروژه شده و امیدواریم تا خردادماه نیز آب سد به پروژه برسد».

علی رستمی بیان کرد:«۷ درصد مساحت کشور را اکتشاف کرده‌ایم و ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی کشف شده داریم. شرکت مس رتبۀ پنجم جهانی را در ذخایر دارد،اما در تولید کاتد رتبۀ ۱۸ تا ۱۷ را دارد که در نظر دارد این تولید را ارتقا دهد».

وی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار متر حفاری در هدفگذاری شرکت قرار دارد،تولید کنسانتره مس را یک میلیون و ۲۳۷ هزار تن و تولید کاتد را بیش از ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.

رستمی به رکوردهای شرکت مس در استخراج و تولید کنسانتره و مولیبدن اشاره کرد و از نهضت پیشرفت و تحول صنعت مس ایران نام برد و گفت:«احداث ۸ کارخانۀ تغلیظ را در دستور کار داریم».

مجید هدایتی رئیس هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در خصوص این طرح‌ها گفت:«راه‌اندازی ۸ کارخانۀ تغلیظ،ما را به افزایش ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره می‌رساند». /پ




توسعۀ فعالیت‌های مس برای استان مهم است

منبع:خبر کرمان
?

توسعۀ فعالیت‌های مس برای استان مهم است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی