توسعه اقتصادی در گرو رشد صنایع کوچک

هشتمین جلسه کمیته ارتباط موثر صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان برگزار شد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، هشتمین جلسه کمیته ارتباط مؤثر صنایع کوچک و بزرگ استان در محل مجتمع مس خاتون‌آباد شهربابک و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان […]



هشتمین جلسه کمیته ارتباط موثر صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، هشتمین جلسه کمیته ارتباط مؤثر صنایع کوچک و بزرگ استان در محل مجتمع مس خاتون‌آباد شهربابک و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان برگزار شد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه صنایع جانبی باید در استان شکل گیرد، گفت: همه صنایع بزرگ استان باید در کنار خودشان صنایع جنبی را نیز ایجاد و از آن‌ها حمایت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع کوچک و متوسط استان باشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه توسعه متوازن و پیشرفت همه‌جانبه صنعت استان، رشد کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط استان است، افزود: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تنها به خرید و ساخت داخل استان محدود نمی‌شود و باید در سهامداری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت‌ها انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: باید فرهنگ اتکا به داخل و اعتماد به شرکت‌های داخلی استان شکل گیرد.

وی گفت: تولید یک میلیون کاتد (کیمیا) طرح خوبی است، اما هدف اصلی باید ایجاد صنایع پایین‌دستی در مس باشد تا ارزش افزوده واقعی ایجاد شود.

حسن‌زاده مدعی شد: همچنین شرکت ملی مس و مجتمع‌های صنعتی این شرکت در استان باید در حوزه دانشگاهی و ارتباط با مراکز علمی اقدامات بیش‌تری انجام دهند، چرا که در این ارتباطات هم بنیه علمی این مجتمع‌ها قوی‌تر می‌شود و هم باعث می‌شود دانشجویان کار علمی و عملی را با هم آموزش ببینند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در کرمان شرکت‌های تولیدکننده توانمند و قوی داریم که با حمایت مجموعه‌های صنایع بزرگ استان می‌توانند آینده بسیار خوبی را برای صنعت استان رقم بزنند.

انتهای خبر/ طهماسبی


توسعه اقتصادی در گرو رشد صنایع کوچک

منبع:آرمـان
? توسعه اقتصادی در گرو رشد صنایع کوچک