توسعه اشتغال در زندان‌ها راهی برای جلوگیری ارتکاب مجدد جرم | خبر کرمان

مدیر یک کارگاه در بنیاد تعاون زندانیان گفت: توسعه اشتغال در زندان‌ها راهی برای جلوگیری ارتکاب مجدد جرم است. به گزارش نذیر کرمان، دهقان مدیر کارگاه فیلترسازی بنیاد تعاون زندانیان در استان کرمان درباره ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان زندان استان اظهار کرد: زندان مرکزی کرمان یک سوله بزرگ دارد که کارگاه‌های متنوعی در آن […]



مدیر یک کارگاه در بنیاد تعاون زندانیان گفت: توسعه اشتغال در زندان‌ها راهی برای جلوگیری ارتکاب مجدد جرم است.

به گزارش نذیر کرمان، دهقان مدیر کارگاه فیلترسازی بنیاد تعاون زندانیان در استان کرمان درباره ایجاد زمینه اشتغال برای مددجویان زندان استان اظهار کرد: زندان مرکزی کرمان یک سوله بزرگ دارد که کارگاه‌های متنوعی در آن قرار دارند، کارگاه‌هایی که مددجویان با کار کردن در آن حق‌الزحمه دریافت می‌کنند در این سوله برخی از مددجویان دارای جرایم مواد مخدر و سرقت در کارگاه فیلترسازی مشغول به کار هستند.

وی افزود: سرمایه در گردش کارگاه فیلترسازی را بنیاد تعاون زندانیان استان تأمین کرده است بنابراین با همکاری بنیاد تعاون دستگاه‌های مورد نیاز کارگاه فیلترسازی را خریداری کرده‌ایم تا تعدادی از مددجویان در این حرفه مشغول به کار شوند.

مدیر کارگاه فیلترسازی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان گفت: در این کارگاه ۱۰ نفر از مددجویان مشغول به کار هستند این اشتغال پیچیده نیست و دانش فنی بسیاری احتیاج ندارد فقط اپراتور دستگاه‌ها باید با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم نکات ضروری را رعایت کنند و با سرمایه تقریباً یک میلیاردی می‌توان در تمام زندان‌ها این کارگاه را راه اندازی کرد بنابراین اگر سرمایه در گردش بسیار شود تولید مرتب صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ابتدا با سرمایه بسیار کم این اشتغال را در زندان مرکزی کرمان راه اندازی و سود حاصل از این کار را صرف توسعه این اشتغال کردیم به طوری که تقریباً فیلتر هوا و فیلترکابین تمام خودروهای سواری داخلی را می‌توانیم تولید کنیم.

دهقان اظهار کرد: اگر پشتیبانی حمایتی وجود داشته باشد به راحتی می‌توانیم فیلتر روغن و فیلتر کابین‌های سنگین را نیز تولید کنیم تا یک خط تولید کامل داشته باشیم و با این اتفاق تعداد مددجویان مشغول به کار نیز افزایش پیدا می‌کند چرا که هر اندازه دستگاه برای تولید بیشتر باشد به تعداد نیروی کار نیز اضافه می‌شود.

وی گفت: در بیرون از زندان نیز بخش‌های دیگر اعم از صنعت و کشاورزی برای اشتغال مددجویان وجود دارد تولیدات مددجویان به بازار عرضه می‌شود به دلیل قرار داد مشارکتی که با بنیاد تعاون زندانیان داریم یک نفر از همکاران بنیاد تعاون مسئول فروش محصولات است.

کد خبر ۶۲۰۶۲۱۰


توسعه اشتغال در زندان‌ها راهی برای جلوگیری ارتکاب مجدد جرم

منبع: مــهر
? توسعه اشتغال در زندان‌ها راهی برای جلوگیری ارتکاب مجدد جرم