توجه ویژه به اقشار خاص از اولویت های کتابخانه های عمومی قزوین است 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی مفید برای عموم مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت های جسمی حرکتی و اقشار محروم و کم درآمد از اولویت های سال جاری است. به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ فاطمه محمد بیگی در این باره اظهارداشت: با توجه به نقش کتابخانه های […]


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی مفید برای عموم مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت های جسمی حرکتی و اقشار محروم و کم درآمد از اولویت های سال جاری است.

به گزارش نذیر کرمان از قزوین؛ فاطمه محمد بیگی در این باره اظهارداشت: با توجه به نقش کتابخانه های عمومی در سال های اخیر به عنوان پایگاه های مهم فعالیت های اجتماعی، برنامه ریزی هایی مدونی برای اجرای اقدامات مفید و اثربخش فرهنگی برای مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت انجام شده که به صورت مستمر ادامه دارد.

محمدبیگی با اشاره به اقدامات کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: کتابخانه ها دیگر تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند بلکه پایگاهی معتبر برای برگزاری دوره ها و برنامه های جذاب فرهنگی اجتماعی آموزشی محسوب می شوند که در این میان اهمیت برنامه ریزی برای اقشار خاص بیشتر است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: برگزاری جلسات و نشست های کتابخوانی، معرفی و بررسی کتاب، کارگاه های روان شناسی، مهارت های ارتباطی، مهارت افزایی شغلی، کارگاه های حرفه آموزی، کلاس های نقاشی، خوشنویسی، صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در کتابخانه های استان با جدیت دنبال می شود.
 
وی یادآورشد: کتابخانه عمومی شهدای شهر قزوین دارای بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان است که برنامه های ویژه این گروه برای آن ها به صورت تخصصی تر  از سایر کتابخانه ها برگزار می شود.
 
محمدبیگی گفت: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی با کمترین هزینه ها خدمات مختلفی را به عموم مخاطبان ارائه می دهند، شایسته است با همکاری سایر دستگاه ها، خدمات کتابخانه های عمومی هرچه بیشتر به عموم مردم شناسانده شود که در این زمینه نیازمند همکاری رسانه ها هستیم.

انتهای پیام


توجه ویژه به اقشار خاص از اولویت های کتابخانه های عمومی قزوین است 

منبع: بــرنا
? توجه ویژه به اقشار خاص از اولویت های کتابخانه های عمومی قزوین است