تلاش شیخ نوری برای ایجاد حکومت مشروطه مشروع

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری به‌دنبال این بود تا حکومت مشروطه‌ای درست شود که تابع قوانین شرع مقدس باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری گفت: آیت‌الله نوری از رهبران مشروطیت بود. فعالیت […]



امام جمعه شهرستان رودبار جنوب گفت: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری به‌دنبال این بود تا حکومت مشروطه‌ای درست شود که تابع قوانین شرع مقدس باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری گفت: آیت‌الله نوری از رهبران مشروطیت بود. فعالیت ایشان در عرصه مشروطه، حول محور مشروعه بود.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری به‌دنبال این بود تا حکومت مشروطه‌ای درست شود که تابع قوانین شرع مقدس باشد.

وی ابراز کرد: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری انسانی بسیار شجاع و پای‌کار بود و زمانی که ایشان را در میدان توپ‌خانه تهران اعدام می‌کردند، پسر وی کف می‌زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش اظهار کرد: از شهید شیخ فضل‌الله نوری پرسیدند چرا یکی از این پسران شما بدین غایت شرور شده است، ایشان عنوان کرد « آن چیزهایی که من از این دیده‌ام و می‌بینم شما ندیده‌اید، بعدها خواهید دید، این همانا قاتل من خواهد بود و کسی است که در پای دار من، کف‌زنان اظهار مسرت و خوشحالی کرده و تبریک خواهد گفت.»

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: از آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری پرسیدند دلیل این امر چیست، فرمود «آن زمانی که در سامرا محضر استاد بزرگ، میرزای شیرازی مشرف بودم، خداوند این پسر را به من داد، مادرش بی‌شیر بود، ناچار به گرفتن دایه برای او شدیم.»

وی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: شیخ فضل‌الله نوری بیان کرده است «بدون تحقیق، زنی را برای دایه‌ای او اجیر گرفته و به تربیت او گماشتیم، حدود دو سال آن زن به او شیر داد بعد معلوم شد دایه زن ناصبی و از خوارج بوده و بچه دو سال شیر ناپاک او را خورده است، نجس و حرام مجهول هم، تأثیر خود را ابراز می‌کند.»

انتهای خبر/م
 


تلاش شیخ نوری برای ایجاد حکومت مشروطه مشروع

منبع:آرمـان
? تلاش شیخ نوری برای ایجاد حکومت مشروطه مشروع