تعرفه مخابرات افزایش نیافته است / سیم های تلفن مردم کرمان یکی پس از دیگری چیده می شوند

طبق اعلام مخابرات ایران تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است و بر اساس بررسی های انجام شده، اجرایی شدن این مصوبه، در کاهش هزینه های سبد خانوار نیز نقش مهمی بر عهده دارد. به گزارش “فت فتو ” از هفته گذشته بسیاری از مخاطبان این پایگاه خبری  با ” فت […]

طبق اعلام مخابرات ایران تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است و بر اساس بررسی های انجام شده، اجرایی شدن این مصوبه، در کاهش هزینه های سبد خانوار نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

به گزارش “فت فتو ” از هفته گذشته بسیاری از مخاطبان این پایگاه خبری  با ” فت فتو” تماس حاصل کرده و از دزدیده شدن سیم های تلفن خود خبر دادند، برخی هم افزایش ناگهانی ۱۵ تا ۱۸ هزار تومانی تعرفه تلفن ثابت در بازه زمانی شهریور تا مهر  را اطلاع رسانی کرده و خواستار پیگیری خبرنگار ما از این موضوع شده اند.

همین امر موضوعی شد تا پیگیر مطالبات مردم باشیم، با افرادی که این اتفاق برای آنها افتاده بود مصاحبه کردیم.

محمد طهماسبی در گفتگو با “فت فتو” عنوان کرد: نزدیکی های اذان مغرب و عشا متوجه شدم که مامور مخابرات با لباس و تجهیزات مخابرات در جعبه تقسیم کابل های خطوط تلفن در حال انجام کاری است، نزدیک که شدیم در پاسخ به ما با قاطعیت گفت؛ در حال نصب یک خط تلفن جدید برای یکی از همسایگان هستیم.

وی ادامه داد: برای ما که تا به حال تجربه دزدی به این وضوح را نداشتیم تعجب آور نبود پس به مسبر خود ادامه دادم تا به منزل رسیدم هنگامی که واردمنزل شدم فرزندان از قطع شدن خطوط اینترنت اطلاع دادند، به کوچه برگشتم تا از مامور مخابرات علت را بپرسم که متوجه شدم ۸ رشته سیم تلفن از ۸ همسایه در یک کوجه به غارت رفته است.

طهماسبی عنوان کرد: روز بعد به مخابرات محل مراجعه کردیم که عنوان کردند؛ برای سرعت در کار سیم تلفن  بخرید تا برایتان نصب کنیم.

وی تاکید کرد: حتی با شماره هوشمند اداره مخابرات ۲۰۱۱۷ نیز  تماس گرفتیم که بعد از اعلام موقعیت عنوان شد که نگران نباشید ما، در حال بازسازی سیم های این منطقه هستیم.

یکی دیگر از مخاطبان در تماس تلفنی عنوان کرد : بارها سیم های منزل ما به یغما رفته است که ۲ بار خودمان سیم خریده و مخابرات برای نصب مراجعه کرده است.

جالب ترین نکته در این اتفاقات صدور قبض هایی است که اصلا هیچ مبنایی ندارد به طور مثال یکی از افرادی که سه ماه است، تلفن ثابت آنها به علت دزدیده شدن سیم ها عملا قطع است، قبضی را دریافت کرده است که در آن ۴۰۰ هزار ریال هزینه مکالمه برای آنها به ثبت رسیده است .

گرچه پیگیری های ما در خصوص دزدیده شدن سیم های تلفن و بی خیالی که ادارات مخابرات در نصب دوباره آنها طی می کنند ادامه دارد اما موضوعی که مردم را بسیار نگران کرده بود، افزایش یکبار فیش های تلفن ثابت، درست در ۵۰ روزه گذشته بوده است که حتی در منازلی که فقط از تلفن برای خطوط اینترنت استفاده کرده اند و هیچ مکالمه ای نداشته اند، ۱۸ هزار تومان افزایش نرخ ثبت شده است.

پیگیری های ما از اداره کل مخابرت استان کرمان ادامه داشت، که مدیر کل اداره مخابرات ایران در مصاحبه ای عنوان کرد: هیچ افزایش تعرفه ای وجود ندارد.

محمد رضا بیدخام با بیان اینکه مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری در کل کشور برای مشترکان رایگان است، گفت: تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است و بر اساس بررسی های انجام شده، اجرایی شدن این مصوبه، در کاهش هزینه های سبد خانوار نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: همانند سال های گذشته، نرخ مکالمات درون استانی ۴۵ ریال، بین استانی۳۳۰ریال و ارتباط از ثابت به همراه حدود ۶۰۰ ریال است. بر این اساس، مشترکان تهرانی از ابتدای شهریور ، با پرداخت ۲۰ هزارتومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه، ۴هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا معادل همان مبلغ، مکالمات بین استانی و همراه دریافت می کنند.

بیدخام با اشاره به اینکه تعرفه های مخابراتی ۱۲ سال تغییر نکرده است افزود: این طرح برای سایر مراکز استان ها ، ۱۵هزار تومان و ۳هزار و۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و سایرشهرها، ۱۰ هزار تومان و ۲هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: این مصوبه در توسعه زیرساخت های مخابرات هم تاثیرگذار است، زیرا هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری بوده و مبلغ دریافت شده، همچنان فاصله قابل توجهی با حداقل هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت دارد.

با این وجود پیگیری های خبرنگار ما منوط به افزایش قیمت ها و علت سرقت کابل ها در بی خیالی ادارات مخابرات و تحمیل خرید بر عهده مردم ادامه دارد…

انتهای پیام/ طهماسبی
 




تعرفه مخابرات افزایش نیافته است / سیم های تلفن مردم کرمان یکی پس از دیگری چیده می شوند

منبع:آرمـان
? تعرفه مخابرات افزایش نیافته است / سیم های تلفن مردم کرمان یکی پس از دیگری چیده می شوند