تعامل با بازرسی گره‌گشای مشکلات اقتصاد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: همکاری اتاق با سازمان بازرسی استان بسیاری از گره‌های کسب و کار را باز می‌کند. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده، در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق کرمان با بازرسی‌کل […]



رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: همکاری اتاق با سازمان بازرسی استان بسیاری از گره‌های کسب و کار را باز می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده، در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق کرمان با بازرسی‌کل استان افزود: فضای کسب و کار استان کرمان بسیار پیچیده، نامتناسب با فرصت‌های موجود و تابع سه عمل ترس، جهل و مسائل فرهنگی است، که باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه خواسته یا ناخواسته سیستم ترس نهادهای نظارتی بر فضای کسب و کار استان کرمان سایه افکنده، تاکید کرد: اگر این ترس واقعیت دارد باید حل شود و اگر واقعیت ندارد باید مسائل از سوی مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها به صراحت بیان شود.

طبیب‌زاده افزود: همه‌جا ترس از دستگاه‌های نظارتی در رابطه با احقاق حق بخش خصوصی وجود دارد اما اگر جایی به بخش خصوصی ظلمی صورت گیرد، کسی ابایی ندارد.

رئیس اتاق کرمان درخواست بررسی ترک‌فعل‌ها و تخلفاتی که موجب آسیب‌های بسیار به بخش خصوصی و کشور شده، را مطرح کرد و گفت: هیچ‌ کس مخالف برخورد با تخلفات نیست و کسی که تخلف کرده نباید در امان باشد، اما اگر سازمان بازرسی کل کشور بخواهد تمام وقت خود را بر جلوگیری از تخلفات متمرکز کند از اصل کار باز می‌ماند.

وی با اشاره به آغاز کار مجلس، دولت و برنامه هفتم توسعه بیان کرد: شورای امنیت ملی کشور نیز با توجه به امنیت استان کرمان، مخاطراتی که در آینده وجود دارد و ظرفیت‌های موجود، طرح توسعه پنج ساله استان بر پایه معدن را تصویب کرده که مصوبه بی‌نظیری است.

طبیب‌زاده ادامه داد: دولت در نظر دارد علاوه بر برنامه‌های خود چندین طرح پیشران نیز تعریف کند و تعدادی پروژه اساسی کشور باید در کرمان ایجاد شود تا کشور و استان را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه ارتباط اتاق کرمان با استان و ارتباط اتاق ایران با دولت خوب است و باید از این فرصت استفاده کرد، افزود: درخواست داریم تمهیداتی اندیشیده شود تا فضای ترس از رسیدگی به مسائل و واقعیت‌های بخش خصوصی به سمت ترک‌فعل‌ها برود و موانع شناخته شوند.
 

اتاق بازرگانی می‌تواند ناجی امر تولید باشد

دادخدا سالاری با بیان این که اتاق بازرگانی می‌تواند ناجی امر تولید باشد، گفت: رهبر معظّم انقلاب، تولید را خط مقدم نبرد با دشمن می‌دانند؛ پس بایستی مسئولان در هر بخش، از این سربازان و رزمندگان خط تولید حمایت کنند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان افزود: آفت بزرگ کشور جزیره‌ای فکر کردن سازمان‌هاست که اقتصاد را سست و کم‌جان می‌کند و صدای بخش خصوصی نیز به جایی نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت تولید در استان کرمان داریم، وصول مالیات ناروا از تولیدکنندگان و عدم برگشت حق استان، از جمله مشکلات استان بوده و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر امر تولید، وظیفه همه مسئولان است که در کارها بیانات ایشان را نصب‌العین خود قرارداده تا شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی به سمت نقطه مطلوب حرکت کنند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با تأکید بر اینکه ارتقاء سلامت اداری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: اگر قرار باشد اتّفاق مثبتی در کشور رقم بخورد، بخش خصوصی باید پای کار باشد و به مدیران نیز تأکید شده تا برای فعالیت‌های بخش خصوصی تسهیل‌گیری کند و ما نیز به‌عنوان دستگاه نظارتی به بخش خصوصی در حد توان کمک خواهیم کرد.

سالاری ادامه داد: بازرسی صرفاً به دنبال کشف جرم نیست بلکه مبنای حرکت سازمان بازرسی تسهیل‌گری امور است و باید به مدیران جسارت دهیم تا یاری‌رسان بخش خصوصی باشند.

وی افزود: مدیر خوب باید بتواند با رعایت قوانین، تحوّل ایجاد کرده و در این راه به بخش اقتصاد و فعالان اقتصادی کمک کند.

بازرس‌کل استان کرمان با بیان اینکه اتاق کرمان برای عبور از موانع و بحران‌های استان راهکار ارائه کند، تصریح کرد: اتاق موانع پیش‌رو را می‌شناسد و می‌تواند بحران‌های استان را شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام کند.

وی در پایان افزود: مطالبه‌گری استان باید تقویت شود و اگر برای حل مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان مانعی وجود داشته باشد، بازرسی با نظر کارشناسی و با رعایت حدود و مرزهای قانونی موانع را از پیش پای تولید برداشته و در این راستا با اتاق بازرگانی برای تسریع امر تولید نیز همکاری به عمل خواهد آمد.  
  
در ادامه این نشست هیات رئیسه اتاق کرمان به صورت مصداقی به بیان فرصت‌ها و دغدغه‌های موجود و همچنین پیشنهادات خود در راستای توسعه استان پرداختند، ورود سازمان بازرسی برای حل مشکلات گردشگری کرمان، بررسی دغدغه‌های مدیران برای حل مشکلات کسب و کار استان، بسترسازی مدیران دولتی برای بهبود فضای کسب و کار و حمایت نهادهای بازرسی از بخش خصوصی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای خبر/ طهماسبی


تعامل با بازرسی گره‌گشای مشکلات اقتصاد

منبع:آرمـان
? تعامل با بازرسی گره‌گشای مشکلات اقتصاد