تصویب ممنوعیت مازوت‌سوزی نیروگاه شازند در کمیته ملی آلودگی هوا

به گزارش نذیر کرمان از مرکزی ،سید محمد جمالیان نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت : طرح جامع آلودگی هوای اراک مستلزم بازنگری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به شرایط موجود و جدید طرح جدیدی ارائه گردد. وی افزود: در سفر رئیس سازمان […]



به گزارش نذیر کرمان از مرکزی ،سید محمد جمالیان نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت : طرح جامع آلودگی هوای اراک مستلزم بازنگری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به شرایط موجود و جدید طرح جدیدی ارائه گردد.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان مرکزی، قول کاهش آلودگی هوای اراک داده شده بود که با توجه با اهمیت موضوع، این مهم باید در کارگروه ملی کاهش آلودگی کشور مطرح و مصوب می‌شد که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این مهم در کارگروه مذکور مطرح و تصویب شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، از برقی شدن تاکسی‌های سطح شهر اراک خبرداد و گفت: برای این منظور خرید ۲ هزار دستگاه تاکسی برقی هدف‌گذاری شده است.

جمالیان ادامه داد: بخشی از هزینه مورد نیاز خرید تاکسی از با ارائه تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست و بخشی دیگر از محل آورده متقاضیان تاکسی تامین می‌شود.

وی گفت: بیشتر شهروندان‌ اراکی از  وضعیت حمل و نقل در اراک رضایتمندی ندارند و این مهم باید مورد توجه ویژه باشد که برای رفع این مشکل تعداد ۶۹ دستگاه اتوبوس برقی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲۱ دستگاه پلاک‌گذاری شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، افتتاح ۲۵ کیلومتر از ۴۵ کیلومتر آزادراه شمال اراک تا آخر سال جاری را یکی از برنامه‌های در دستور کار دانست و اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به طور حتم با افتتاح این طرح و عدم ورود ماشین‌های سنگین از میزان آلایندگی ها کاسته خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا ناشی از فعالیت ریزگردها گفت: در استان مرکزی و به خصوص شهر اراک تالاب میقان به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های ریزگردها در استان تبدیل شده است که متاسفانه خشکسالی‌های ناشی از کم بارشی در سال‌های اخیر موجب شده که این تالاب در زمره ۱۸۷ کانون فرسایش بحران بادی و تولید ریزگردها در کشور قرار گیرد و باعث شود تا هوای شهر اراک و شهرهای مجاور به علت ذرات برخاسته از تالاب دچار آلایندگی ناشی از گرد و غبار شوند.

جمالیان گفت: مقرر است تا اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال به منظور رفع این معضل به زودی در اختیار استان مرکزی قرار گرفته شود.


تصویب ممنوعیت مازوت‌سوزی نیروگاه شازند در کمیته ملی آلودگی هوا

منبع: بــرنا
? تصویب ممنوعیت مازوت‌سوزی نیروگاه شازند در کمیته ملی آلودگی هوا