تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد | اخبار اقتصادی کرمان

فردای‌‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به اینکه مفاهیم حکمرانی و الزامات متفاوت است و باید در چارچوب مبانی فرهنگی خودمان به آن بپردازیم،گفت:«تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد. به‌عنوان مثال بخشنامه‌های صادراتی (یک شبه) همه هزینه و برنامه‌های تولیدکننده در تولید،بسته‌بندی و … را به هم می‌ریزد». محمدمهدی فداکار در […]

فردای‌‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با اشاره به اینکه مفاهیم حکمرانی و الزامات متفاوت است و باید در چارچوب مبانی فرهنگی خودمان به آن بپردازیم،گفت:«تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد. به‌عنوان مثال بخشنامه‌های صادراتی (یک شبه) همه هزینه و برنامه‌های تولیدکننده در تولید،بسته‌بندی و … را به هم می‌ریزد».

محمدمهدی فداکار در یکصدمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع ارتقای حکمرانی استان در جهت توسعه‌یافتگی،افزود:«حکمرانی مفهومی است که بیشترین مبانی آن در حوزۀ فرهنگ است و مبانی فرهنگی اصول حکمرانی را می‌سازد و حتماً حکمرانی ما با جاهای دیگر متفاوت است و اقتضائات فرهنگی،شیوه را متفاوت می‌کند».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمان،وی در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم بحث و گفت‌وگو دربارۀ این مبانی،بیان کرد:«در حوزۀ اقتصاد،نگاه‌ها از اول انقلاب متفاوت بود و برخی معتقد به دولتی بودن اقتصاد بودند و هنوز هم دولت‌ها چسبندگی به اقتصاد را دارند».

استاندار کرمان گفت:«اتاق بازرگانی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نگاه بلندی داشته،اما اقتضائات و امکانات هر کشوری کاملاً متفاوت است و حتماً ما با یک کشور دیگر تفاوت داریم».

وی ادامه داد:«فرصت‌ها ظاهراً برابر هستند،اما امکانات و توانایی‌ها متفاوت است و تحریم و محدودیت‌های کشور ما را اصلاً نمی‌شود با کشور دیگر مقایسه کرد».

فداکار افزود:«استانداری کرمان مکلف شده است،برنامۀ پنج ساله توسعه اقتصادی را با توجه به ظرفیت‌ها تدوین کند که کار بسیار خوبی خواهد بود و باید برخی پیشنهادهای مطرح‌شده در شورای گفت‌وگو را بیاوریم». /پ




تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد

منبع:خبر کرمان
?تصمیم‌های فرا استانی بر اقتصاد استان اثر می‌گذارد :اخبار استان کرمان – اقتصادی