تسهیل فرآیند تولید هیدروژن سبز با نانو

به گزارش نذیر کرمان؛ نقش این شرکت در این پروژه، شامل استفاده از تخصص خود در نانوپلاکت‌های گرافنی برای افزایش استحکام و نفوذ‌ناپذیری مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن خواهد بود، پروژه‌ای که ارزش آن حدود ۳٫۷۲ میلیون دلار است. این پروژه تخصص بخش خصوصی بریتانیا و استرالیا را برای توسعه و تجاری‌سازی مخازن جدید تمام کامپوزیتی برودتی […]



به گزارش نذیر کرمان؛ نقش این شرکت در این پروژه، شامل استفاده از تخصص خود در نانوپلاکت‌های گرافنی برای افزایش استحکام و نفوذ‌ناپذیری مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن خواهد بود، پروژه‌ای که ارزش آن حدود ۳٫۷۲ میلیون دلار است. این پروژه تخصص بخش خصوصی بریتانیا و استرالیا را برای توسعه و تجاری‌سازی مخازن جدید تمام کامپوزیتی برودتی غیرقابل نفوذ سبک وزن (Type-V) برای ذخیره‌سازی ایمن هیدروژن مایع را گرد هم می‌آورد.

شرکت فرست‌گرافن یکی از ۹ نهاد درگیر در این کنسرسیوم است و ۳۸۲،۰۰۰ دلار به این پروژه کمک خواهد کرد که ۲۶۷،۰۰۰ دلار آن از طریق برنامه مشارکت نوآورانه هیدروژن تجدیدپذیر (RHIPP) توسط این شرکت دریافت خواهد شد. این بودجه از نقش شرکت فرست‌گرافن در این پروژه حمایت می‌کند بر توسعه رزین‌های تقویت شده با گرافن برای کاهش نفوذپذیری هیدروژن و افزایش استحکام در سیستم‌های کامپوزیتی متمرکز است.

مایکل بل مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید چالشی که صنعت هیدروژن با آن مواجه است ذخیره و توزیع کارآمد است. به همین دلیل است که این پروژه به دنبال تسریع راه‌حل‌هایی است که می‌توانند با کاربرد فوری در بخش هوافضا، به زنجیره تأمین کارآمدتر و ایمن‌تر وارد شوند.

بل می‌گوید: «گرافن نقش روشنی در ساخت مخازن تحت فشار کامپوزیتی سبک وزن بهبود یافته با توانایی ذخیره سوخت‌های برودتی مانند هیدروژن مایع دارد. شرکت فرست‌گرافن می‌تواند از تجربه عملی خود در تهیه نانومواد عامل‌دار در این پروژه مشارکت کند، گرافنی که در پرث، استرالیای غربی، تولید می‌شود.»

بل اضافه می‌کند که این پروژه مرز‌ها را در توسعه راه حلی برای خدمت به بازار ذخیره‌سازی هیدروژن جابجا می‌کند.

این پروژه برای تسهیل ارائه یک راه حل انقلابی برای تولید و ذخیره‌سازی هیدروژن مایع طراحی شده است که نسل جدیدی از مخازن غیرقابل نفوذ مستحکم را با ایمنی افزایش یافته از طریق یکپارچه‌سازی امکان‌پذیر می‌کند.

شرکت فرست‌گرافن می‌گوید این پروژه تولید گاز هیدروژن را از طریق یک فرآیند بازیافت پلاستیک جدید که توسط گروه استرالیایی سان لایت، معروف به Flash Joule Heating، توسعه داده شده است، بررسی خواهد کرد.

در بخش ذخیره‌سازی، هدف این پروژه توسعه و تجاری‌سازی فرآیند تولید مخزن Type-V است. به عنوان بخشی از این پروژه، شرکت فرست‌گرافن دانش و تخصص خود در زمینه نانوپلاکت‌های گرافن را برای تولید مجموعه‌ای از مواد متناسب با عملکرد بهینه در مخازن تحت فشار کامپوزیتی را به اشتراک خواهد گذاشت. همچنین شرکت فرست‌گرافن به دنبال معرفی سایر مزایای کاربردی از جمله افزایش مقاومت در برابر آتش و استحکام ذاتی است.

انتهای پیام/


تسهیل فرآیند تولید هیدروژن سبز با نانو

منبع: بــرنا
? تسهیل فرآیند تولید هیدروژن سبز با نانو