ترمیم آبشخور حیات وحش در پارک خَبر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بافت گفت: ترمیم چشمه‌های طبیعی، آبشخور حیات وحش و تلمبه بادی‌ها در پارک ملی خبر انجام شده است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛ اسحاق منظری‌توکلی گفت: با عنایت به تغییرات اقلیمی و بروز […]



سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بافت گفت: ترمیم چشمه‌های طبیعی، آبشخور حیات وحش و تلمبه بادی‌ها در پارک ملی خبر انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛ اسحاق منظری‌توکلی گفت: با عنایت به تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی‌های سنوات اخیر که منجر به کاهش منابع آبی در سطح مناطق شده است، متاسفانه حیات‌ وحش موجود در مناطق تحت مدیریت دچار چالش‌های جدی شده و کارکردهای زیستگاه و تنوع زیستی آن در معرض تهدید است که نهایتاً منجر به پراکندگی گونه‌ها و نهایتاً از بین رفتن و انقراض آن‌ها می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت ادامه داد: پارک ملی خبر و پناهگاه حیات وحش روچون با مساحتی بالغ بر ۱۷۰ هزار هکتار دارای چشمه‌های طبیعی متعددی است که هر ساله در فصل گرما ضدعفونی آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: با آغاز فصل گرما با توجه به خشکسالی‌های اخیر دسترسی حیات وحش به منابع آبی بسیار کم شده است؛ بنابراین یکی از راهکارهای عملی برای مقابله با مسئله کم‌آبی حیات وحش، ترمیم و بهسازی آبشخورهای طبیعی و انسان ساخت و همچنین تلمبه بادی‌های موجود در مناطق است.

منظری‌توکلی بیان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت در سال‌های گذشته برای جبران این کم‌آبی و جلوگیری از تلفات و خروج حیات وحش از مناطق اقدام به نصب تلمبه بادی بر روی چاه‌های موجود در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کرده است که به صورت دوره‌ای، مستمر و منظم مورد ارزیابی و تعمیر قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافت خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ احیا و بازسازی چشمه‌ها نهادینه شود و مردم به کمک محیط زیست آینده قطعاً هیچ جانداری تشنه نخواهد ماند.

انتهای خبر/م


ترمیم آبشخور حیات وحش در پارک خَبر

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ترمیم آبشخور حیات وحش در پارک خَبر