تحویل ۱۰۰ قبضه سلاح به‌همت سران طوایف | اخبار استان کرمان

رئیس دادگستری رودبار جنوب گفت: بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جنگی به همت سران طوایف جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ همایش سران طوایف جنوب کرمان صبح امروز به میزبانی شهرستان رودبار جنوب با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه، فرمانداران و جمعی […]




رئیس دادگستری رودبار جنوب گفت: بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح غیرمجاز جنگی به همت سران طوایف جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ همایش سران طوایف جنوب کرمان صبح امروز به میزبانی شهرستان رودبار جنوب با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، امام جمعه، فرمانداران و جمعی دیگر از مسئولان و سران طوایف در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار جنوب برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در ابتدای این جلسه برخورد با خودروهای سوخت‌کش و حامل اتباع بیگانه غیرمجاز را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای برخورد با این پدیده‌ها می‌توان از قوانین موجود و ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد و دستگاه قضا و سایر مراجع مربوطه از نیروهای عمل‌کننده در این زمینه پشتیبانی می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: به منظور برخورد با ترک‌فعل‌های انجام شده در اجرای پروژه‌های مختلف نیز باید بررسی‌های تخصصی انجام شود و اگر در جایی مشخص شود که قصوری انجام گرفته، دادستان‌ها از باب حقوق عامه به موضوع ورود می‌کنند و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهند داد.
 
حمیدی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم است و مردم به معنای واقعی کلمه، به سرنوشت خود حاکم هستند و خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند، همه مسئولان نیز از متن مردم هستند و از میان مردم انتخاب می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر تهدیدی برای این نظام وجود داشته مردم این تهدید را رفع کرده‌اند و مصداق اصلی آن نیز دوران دفاع مقدس است که افتخاری بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم خورد و ملت ایران از این امتحان، سربلند بیرون آمد.
 
لزوم راه‌اندازی دادسرا در جازموریان
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در این دیدار گفت: در راستای ارتقاء امنیت پایدار در جازموریان،‌ نیاز به استقرار فرماندهی انتظامی و دادسرا در این شهرستان است.
 
وی با اشاره به تنوع اقلیت‌ها و نقش تاثیرگذار سران طوایف و ریش‌سفیدان در رودبار جنوب، بیان کرد: به یاری خدا همکاری ریش‌سفیدان گسترش پیدا کند و در زمینه‌های دیگر مانند مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز فعال باشند.
 
صادقی مشکلاتی مانند قاچاق سوخت را ناشی از خلأ قانونی دانست و گفت: بایستی با وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر دست نیروهای فراجا را در برخورد با متخلفان نظم و امنیت و قاچاقچیان باز گذاشت.
 
امام جمعه شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: در برخی از پروژه‌های عمرانی رودبار جنوب ترک‌فعل انجام شده است که‌ مورد گلایه‌مندی مردم است، برای مثال‌ پروژه‌ پل چاه‌بید هنوز به بهره‌برداری نرسیده که بایستی با ترک‌فعل‌ها این حوزه برخورد قانونی صورت گیرد.
 
تلاش حوزه قضایی برای امنیت شهرستان ستودنی است
 
علی پرورش فرماندار نیز گفت: مجموعه قضایی شهرستان با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در تأمین امنیت شهرستان گام‌های موثری برداشتند که جای تشکر دارد.
 
تحویل ۱۰۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز
 
محمدفرجام طاهری نیز در این جلسه گفت: به همت سران طوایف رودبار جنوب،‌ تعداد ۱۰۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد.
 
وی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از سران طوایف در ترویج و برقراری صلح و سازش و تأمین امنیت در شهرستان رودبار جنوب فعال هستند.
 
طاهری با اشاره به میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار، گفت: سران طوایف و ریش‌سفیدان بایستی تلاش کنند تا خرده فرهنگ‌های نامطلوب مانند نگه‌داری اسلحه و تیراندازی در مناسبت‌ها حذف شود.
 
منبع: رودبار ما
انتهای خبر/ پورحیدر


تحویل ۱۰۰ قبضه سلاح به‌همت سران طوایف

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? تحویل ۱۰۰ قبضه سلاح به‌همت سران طوایف