تحول صنعت نفت با اجرای پرشتاب طرح‌های پتروشیمی

به گزارش اصلاحات نیوز به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (شنبه، ششم مرداد) در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست پتروشیمی پادجم در عسلویه با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز پتروشیمی دانست. وی بیان کرد: سیاست این دولت در بخش پتروشیمی، قطع […]


به گزارش اصلاحات نیوز به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (شنبه، ششم مرداد) در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست پتروشیمی پادجم در عسلویه با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز پتروشیمی دانست.

وی بیان کرد: سیاست این دولت در بخش پتروشیمی، قطع وابستگی به کالاها و تجهیزات خارجی در مدت پنج سال بود.

وی از دستیابی ایران به خودکفایی در صنعت تولید کاتالیست خبر داد و یادآور شد: پس از گذشت ۱۱۵ سال از کشف نفت در کشور، جشن خودکفایی در تولید کاتالیست‌ها یک سال زودتر در تابستان امسال برپا می‌شود و این تحقق وعده دولت سیزدهم به مردم است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۹ کاتالیست در داخل تولید می‌شود، گفت: این کاتالیست‌ها در فرایندهای گوناگون صنعت پتروشیمی نقش اساسی دارد و امروز به قله تولید این محصولات دست یافته‌ایم.
شاهمیرزایی طرح پتروشیمی پادجم را از طرح‌های برزمین‌مانده صنعت پتروشیمی دانست و بیان کرد: این طرح پس از ۱۴ سال توقف با حرکتی جهادی و انقلابی با تلاش جوانان ایرانی به ثمر رسید.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ طرح کوچک و بزرگ در صنعت پتروشیمی در کشور در حال اجراست، ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵ طرح پتروشیمی عملیاتی می‌شود.
معاون وزیر نفت اجرای پرشتاب طرح‌های پتروشیمی را نهضت و تحول در این صنعت دانست و افزود: بهره‌برداری این طرح‌ها وابستگی کشور را تبدیل به قدرت می‌کند و قدرت چانه‌زنی در میدان دیپلماسی را افزایش می‌دهد، همچنین به ارزآوری هم کمک فراوان می‌کند.
شاهمیرزایی گشایش مرحله نخست پتروشیمی پادجم را یکی از افتخارهای بزرگ صنعت پتروشیمی برشمرد و یادآور شد: محصول تولیدی پتروشیمی پادجم ضمن تکمیل چرخه تولید، وابستگی‌های صنعت خودرو ایران را به خارج قطع می‌کند.
وی با بیان اینکه سیاست صنعت پتروشیمی تأمین قطعات از شرکت‌های ایرانی و دانش‌بنیان و جذب سرمایه‌های سرگردان داخلی است، گفت: اگر به جوانان و متخصصان داخلی میدان و فرصت داده شود، می‌توانیم کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم.


تحول صنعت نفت با اجرای پرشتاب طرح‌های پتروشیمی

منبع: اصلاحات نیوز
? تحول صنعت نفت با اجرای پرشتاب طرح‌های پتروشیمی