تحقق ترویج فرهنگ شیعه در پیاده‌روی اربعین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: یکی از ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین این است که در برابر فرهنگ غلط و زمین خورده غرب، فرهنگ شیعه ترویج می‌شود. مریم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نذیر کرمان، پیاده‌روی اربعین را یکی از حرکت‌های بسیار ارزشمند میان مسلمانان دانست و گفت: اولین کسی که […]



مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: یکی از ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین این است که در برابر فرهنگ غلط و زمین خورده غرب، فرهنگ شیعه ترویج می‌شود.

مریم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نذیر کرمان، پیاده‌روی اربعین را یکی از حرکت‌های بسیار ارزشمند میان مسلمانان دانست و گفت: اولین کسی که در اربعین به پابوس امام حسین(ع) بعد از شهادت رفت جابربن عبدالله انصاری بود.

 
وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین که اکنون شاهد حضور میلیونی انسان‌‌ها از شیعه گرفته تا سنی و مسیحی هستیم، این پیاده‌روی ارزشمند در ابعاد مختلفی ارزشمند است و در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حائز اهمیت و اثرگذاری خاصی دارد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری توضیح داد: برخی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و… به‌دنبال این هستند که هرطور شده جلوی این پیاده‌روی را بگیرند چراکه این یک حرکت عظیم برای تمام آزادی‌خواهان است چرا که پیاده‌روی اربعین تنها برای مسلمانان نیست بلکه کسانی‌که مانند تمام حسین علیه‌السلام به‌دنبال این هستند که آزادی‌‌خواه، حق‌طلب و یاور مظلومان باشند، این حرکت را دارند.
 
طباطبایی افزود: اما کشورهای منحوس استکبار که اوج ظلم و ستم متعلق به آنان است و از آن‌جایی که خودشان نمادهای ظلم هستند بنابراین با اقدام و حرکت مخالف هستند.
 
وی با تاکید بر این‌که پیاده‌روی اربعین به واقع ترویج مبارزه با ظلم است، تشریح کرد: کشورهای مستکبر می‌خواهند فرهنگ شکست‌خورده و کاملاً مشکل‌دار را ترویج کنند اما شاهد هستند که اکنون فرهنگ ناب اسلام در پیاده‌روی اربعین در حال ترویج است و هر سال تعداد زیادی در این مسیر افراد با ادیان دیگر مسلمان شده و به دین اسلام روی می‌آورند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین پیاده‌روی جهان است، امام صادق علیه‌اسلام در حدیثی بیان می‌کند که هر کس که خداوند خیر او را بخواهد حب امام حسین علیه‌السلام و زیارت او را در قلبش می‌نهد و هر کس که خداوند بدی‌اش را بخواهد بغض زیارت امام حسین علیه‌السلام و زیارت او را در قلبش قرار می‌دهد.
 
طباطبایی با بیان این‌که سیل جمعیت در پیاده‌روی ‌اربعین نشان از حب به امام حسین علیه‌السلام و زیارت او را دارد، تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهند ترویج باورهای درست اسلام و شیعه همچنین آمادگی عمومی برای ظهور است و ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور هم است.
 
وی عنوان کرد: پاداش معنوی برای کسانی‌که پیاده‌روی اربعین است برابر با حج‌بیت‌الله‌الحرام را دارد و برای هر زائر حسینی ملائکه خلق و تا قیامت برای او ذکر و طلب استغفار می‌کنند و در روایتی از امام صادق علیه‌اسلام است که هر کس امام حسین علیه‌السلام را زیارت کند خداوند برای او هزار حج  عمره مقبول، ثواب هزار روزه‌دار و هزار بنده آزاد شده در راه خدا را می‌نویسد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: یکی از ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین این است که در برابر فرهنگ غلط و زمین خورده غرب، فرهنگ شیعه ترویج می‌شود و سیل جمعیت پیام‌های جهانی برای مستکبران دارد و این همدلی و همراهی وحدت بین شیعه، سنی و غیرمسلمانان ایجاد می‌کند.
 
انتهای خبر/پسند


تحقق ترویج فرهنگ شیعه در پیاده‌روی اربعین

منبع:آرمـان
? تحقق ترویج فرهنگ شیعه در پیاده‌روی اربعین